Wywodzący się z bydgoskiej firmy T Komp – startup RevDeBug, który ułatwia identyfikację i naprawę błędów w oprogramowaniu, uzyskał amerykański patent na swoją technologię tzw. „czarnej skrzynki”. Spółka pozyskała też 2 mln zł od funduszu KnowledgeHub Starter.

 

RevDeBug to rozwiązanie, które umożliwia programistom łatwą identyfikację i naprawę błędów w oprogramowaniu. Działa na zasadzie podobnej do “czarnej skrzynki” w samolocie – rejestruje wykonywany kod, pozwalając zespołom technicznym odtworzyć w ciągu kilku minut zdarzenia, które doprowadziły do wystąpienia błędu. Dzięki temu firmy, które tworzą oprogramowanie nie muszą już zgadywać przyczyn awarii i mogą skrócić proces ich naprawy z kilku godzin, dni lub miesięcy do kilku minut. RevDeBug pozwala też ograniczyć czas testowania oprogramowania i znacząco ułatwia komunikację na linii testerzy-programiści. Rozwiązanie jest używane przez firmy z całego świata. Z darmowego dodatku do środowiska Microsoft Visual Studio korzysta ponad 6 tysięcy programistów.

 

W drugiej połowie kwietnia 2020 polski startup uzyskał dla swojej technologii patent w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych. Wcześniej RevDeBug zamknął rundę 3,6 mln z lead inwestycją 2 mln zł finansowania od funduszu KnowledgeHub Starter. – Rozwiązanie stworzone i opatentowane przez RevDeBug trafia do dynamicznie rosnącego sektora produkcji oprogramowania. Rynek, na którym działa spółka, cechuje się coraz większą potrzebą nowatorskich rozwiązań w zakresie utrzymania jakości i niezawodności oprogramowania. Zasadniczym elementem mającym wpływ na decyzję było także doświadczenie założycieli i zespołu oraz zdolność prowadzenia działalności w skali globalnej, jak również potwierdzona obecność na rynku brytyjskim oraz docelowo ekspansja na rynek USA – mówi Grzegorz Chyliński, Partner Zarządzający w KnowledgeHub Starter.

 

RevDeBug założony został w 2017 r. przez braci Tomasza i Adama Kruszewskich. Startup został wydzielony z firmy T Komp (www.tkomp.pl) – producenta oprogramowania DMS (System Zarządzania Dokumentacją i Informacją) dla korporacji, która dostarczyła rozwiązania dla ponad 200 klientów korporacyjnych, w tym m.in. ArcelorMittal, Ikea, KGHM, Philips Lighting Poland czy RUCH. – Sami mamy długoletnie doświadczenie w tworzeniu oprogramowania. RevDeBug był w pierwszej kolejności rozwiązaniem naszych własnych problemów z testowaniem i naprawą błędów. Pozwolił nam skrócić oba te procesy o połowę i ułatwił odbiory dostarczanych rozwiązań. Oszczędność czasu przekłada się na wymierną korzyść finansową, co doceniają nasi klienci. Uzyskany patent i inwestycja KnowledgeHub Starter to dodatkowe potwierdzenie wartości naszego rozwiązania – mówi Tomasz Kruszewski, współzałożyciel i CEO RevDeBug.

Data publikacji: 12.05.2020
Translate »