Zalando, wiodąca europejska platforma modowa i lifestyle’owa, otworzy dwa kolejne centra logistyczne w Polsce. Jedno z nich powstaje już teraz w podbydgoskich Białych Błotach, budowa drugiego – w samej Bydgoszczy – rozpocznie się na początku 2022 roku. Inwestycja poszerza europejską sieć logistyczną grupy i jest odpowiedzią na rosnącą popularność klubu zakupowego Zalando – Zalando Lounge.

Zalando wybuduje w Bydgoszczy dwa nowe centra logistyczne i stworzy ponad 4 000 miejsc pracy:

  • dwa nowe centra logistyczne powstaną w Bydgoszczy i okolicznej miejscowości Białe Błota,
  • łącznie utworzonych zostanie ponad 4 000 miejsc pracy,
  • centra będą obsługiwały klientów z Polski i pobliskich rynków, odpowiadając na rosnącą popularność i zwiększony popyt na ofertę klubu zakupowego Zalando Lounge.

Centrum logistyczne w Bydgoszczy będzie posiadało łączną powierzchnię 140 000 m2 z uwzględnieniem obiektów biurowych. Liczba zatrudnionych w nim pracowników w perspektywie długoterminowej wyniesie do 3 500 osób. Otwarcie obiektu planowane jest na drugi kwartał 2023 roku. Centrum logistyczne w Białych Błotach, będące już na etapie budowy, zajmie ponad 100 000 m2 i dostarczy dodatkową powierzchnię magazynową. Zatrudnienie w nim znajdzie ok. 800 pracowników. Jego otwarcie przewidziano na marzec 2022 roku.

W centrach logistycznych zostaną wykorzystane proekologiczne rozwiązania, takie jak między innymi: wzmocniona izolacja termiczna budynków, stacje ładowania samochodów elektrycznych, gromadzenie i redystrybucja wody deszczowej – zgodne z oceną zrównoważonego rozwoju BREEAM na poziomie „Excellent”.

Na wybór miasta Bydgoszcz i jego okolic do budowy nowych centrów logistycznych wpłynęła m.in. bliskość klientów w Polsce i na innych okolicznych rynkach. Za lokalizacją inwestycji przemawiały również takie czynniki, jak potencjał pracowniczy regionu oraz położenie w niedalekiej odległości od innych obiektów Zalando w Polsce, pozwalające na lepszą synergię projektową.

„Inwestycja w Bydgoszczy i jej okolicach pozwoli nam poszerzyć naszą europejską sieć logistyczną oraz wesprzeć rozwój klubu zakupowego Zalando Lounge, który stał się popularny wśród klientów na wszystkich naszych rynkach – w tym, w szczególności, w Polsce. Po raz pierwszy będziemy mieć dwa centra logistyczne w jednym mieście, co jest unikalne dla naszej sieci logistycznej. Zapewni nam to możliwość wyzwolenia nowego potencjału w zakresie tworzenia sprawnie współpracujących zespołów, aby zapewnić jeszcze większą wygodę naszym klientom”Martin Rost, Starszy Wiceprezes Offprice w Zalando.

Wraz z budową nowych centrów zaplanowane są dodatkowe inwestycje realizowane w porozumieniu z lokalnymi władzami, w tym renowacja i budowa nowych odcinków dróg w pobliżu powstających obiektów Zalando.

„Cieszymy się, że Zalando dostrzegło potencjał biznesowy naszego regionu i wybrało Bydgoszcz oraz Białe Błota do budowy dwóch nowych centrów logistycznych. Dzięki tej inwestycji miejsce zatrudnienia na lokalnym rynku znajdzie kilka tysięcy osób. Życzę inwestorowi efektywnej realizacji swoich planów rozwojowych w naszym mieście i regionie oraz liczę na dalszą owocną współpracę” mówi Rafał Bruski, Prezydent Miasta Bydgoszczy.

 „Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego od początku służyła inwestorowi wsparciem w procesie wyboru lokalizacji oraz uruchomienia projektu w Bydgoszczy, a następnie w Białych Błotach – dlatego tym bardziej cieszy nas realizacja obu tych inwestycji. Działania Zalando nie tylko potwierdzają duży potencjał naszego miasta i obszaru Metropolii Bydgoszcz dla rozwijania nowoczesnych projektów z branży logistyczno-magazynowej, lecz także pozwalają umocnić naszą pozycję na krajowym rynku tych usług”komentuje Edyta Wiwatowska, Prezes Zarządu Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

Centra logistyczne w Bydgoszczy i Białych Błotach to kolejne inwestycje Zalando w Polsce po obiektach w Gryfinie, Olsztynku i Głuchowie (Łódź).

Zalando jest wiodącą w Europie platformą modową i lifestyle’ową. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 46 milionów klientów na 23 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie, jak i lokalnych. Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando. Naszym celem jest to, aby stać się punktem wyjściowym dla mody – tak zwany Starting Point for Fashion – i miejscem, które dzięki swojej zrównoważonej filozofii wywiera pozytywny wpływ na ludzi i planetę.

Źródło: materiały inwestora

Data publikacji: 14.12.2021
Translate »