Sieć ALDI otworzy pod Bydgoszczą centrum dystrybucji magazyn o powierzchni 43 300 mkw, z czego biura zajmą 2 263 mkw. Budowa magazynu rozpoczęła się na początku października tego roku. Nowy magazyn będzie certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie Very Good. Budynek zostanie wyposażony w instalację fotowoltaiczną o mocy do 500 kWp. Na potrzeby nowego centrum dystrybucji ALDI zatrudni około 200 osób.

Powstanie nowego magazynu jest naturalną konsekwencją rozwoju sieci w tym regionie. Obiekt będzie pełnił funkcje magazynowo-dystrybucyjne i będzie obsługiwał sklepy ALDI w północnej części kraju. Marka obecna dotychczas głównie w zachodniej, centralnej i południowej części Polski w tym roku pojawia się już we wszystkich województwach. Rejonem, w którym ALDI rozwija się najszybciej jest Pomorze, gdzie na przestrzeni roku powstanie łącznie 13 sklepów.

– „ALDI to silna marka o ugruntowanej międzynarodowej pozycji, ciesząca się coraz większym uznaniem w Polsce. Równolegle do procesu umacniania wizerunku i rozpoznawalności rozwija sieć sklepów tak, by walory ALDI mogli doceniać kolejni klienci. Szczególnie istotne dla sieci są lokalizacje w województwach pomorskim, mazowieckim, wielkopolskim czy zachodniopomorskim. Tylko w tym roku otwieramy łącznie ponad 40 sklepów, a w kolejnych latach liczba ta będzie stale rosła. Nowe centrum dystrybucji zagwarantuje sprawne zaopatrywanie sklepów w północnej i centralnej części Polski, gdzie powstaje najwięcej obiektów ALDI. Dotychczasowy magazyn w Chorzowie nadal będzie zaopatrywał sklepy południowej Polski” – mówi Wojciech Łubieński, p.o. Prezesa Zarządu ALDI Polska. – „Wiemy, że ALDI jest sklepem ulubionych produktów, świeżych, w dobrej jakości i przystępnej cenie, po które chętnie się wraca. Wszystko, co klienci lubią, znajduje się tu na wyciągnięcie ręki każdego dnia, dlatego zależy nam na tym, aby być jak najbliżej klientów, a właściwie dobrana lokalizacja sklepów i zaplecze magazynowe są kluczem do sukcesu” – dodaje Wojciech Łubieński.

„Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego konsekwentnie wspiera rozwój rynku magazynowego, zarówno na terenie miasta, jak i w gminach ościennych współpracujących z BARR w ramach Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz. Nasza Agencja pomagała przedstawicielom inwestora na etapie analiz strategicznych, umożliwiając rozeznanie możliwości inwestycyjnych w regionie i podjęcie przez ALDI finalnej decyzji. Doskonały dostęp do sieci dróg ekspresowych, a także korzyści z lokalizacji w bezpośrednim sąsiedztwie dużej aglomeracji zapewniają inwestorowi świetne możliwości rozwoju. Bydgoski rynek nowoczesnej powierzchni magazynowej liczy obecnie ok 470 tys. mkw. i jest aktualnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów lokalnej gospodarki. Kolejne 435 tys. mkw. pozostaje w budowie bądź planowaniu do realizacji w ramach inwestycji wspieranych przez BARR w gminach ościennych. Liczymy, że niebawem wspólnie z deweloperami powierzchni magazynowych i ich najemcami będziemy mogli ogłaszać kolejne inwestycje i nowe miejsca pracy dla mieszkańców regionu” – mówi Edyta Wiwatowska, Prezes Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

ALDI w Polsce posiada 183 sklepy i zatrudnia blisko 3500 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.

ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej informacji można znaleźć na stronie ALDI.

Podziel się z innymi:
Data publikacji: 22.10.2021
Translate »