Dynamicznie zmieniający się rynek pracy i duże zainteresowanie tematyką budowania wizerunku pracodawcy zainspirowały organizatorów do refleksji nad rolą doświadczenia pracownika i emocji, jakie wzbudza w nim marka, którą reprezentuje. To właśnie pracownicy w głównej mierze są ambasadorami marki i to oni budują relacje oraz jej zewnętrzną percepcję. Wzmacnianie tych aspektów wpływa na pozytywny wizerunek, a także silną pozycję firmy na rynku.
W poszukiwaniu pomysłów na strategie Employer Brandingowe eksperci zwrócili uwagę podczas konferencji m.in. na takie aspekty, jak nowoczesne i dobrze skomunikowane biuro, zapewnianie pracownikom wpływu na ich środowisko pracy, kreowanie przyjaznych warunków do życia i pracy w mieście czy możliwości jakie daje współpraca z profesjonalną agencją HR. Ważnym elementem wydarzenia był także czas i przestrzeń na biznesowy networking, wspomagany przez system internetowy Event Tiger.