Thinking Tools to narzędzia skierowane do przedsiębiorców i osób myślących o założeniu działalności gospodarczej, które pozwalają spojrzeć z innej perspektywy na swoją firmę, a co za tym idzie, efektywniej nią zarządzać. Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego (BARR) rusza z nowym projektem szkoleniowym, podczas którego uczestnicy poznają 14 innowacyjnych narzędzi myślowych przydatnych w biznesie.
Jak działają „Thinking Tools”?
Każde z narzędzi prezentuje matrycę jednego z aspektów prowadzenia przedsiębiorstwa, rozbijając je na poszczególne elementy składowe. Ich analiza umożliwia dokładniejsze przyjrzenie się procesom zachodzącym w firmie, co pozwala na zwiększanie efektywności w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem lub planowania swojego przyszłego biznesu.
Tematyka szkoleń „Thinking Tools”
W ciągu 2022 roku, podczas szkoleń BARR, zaprezentowanych zostanie 14 narzędzi:
- Storytelling Canvas
Zastanawiasz się, jak stworzyć interesującą historię, dzięki której opowiesz o swoich produktach czy usługach? Wykorzystaj matrycę Storytelling Canvas.
- Team Charter Canvas
Zbudowanie kompetentnego zespołu, w którym każdy będzie wykorzystywał i rozwijał swoje kompetencje nie jest łatwe. Z matrycą Team Charter Canvas ustalisz kluczowe elementy, w oparciu o które powinien funkcjonować Twój team.
- 5 Bold Steps Vision Cavas
Przedsiębiorcy często muszą wykazać się myśleniem procesowym. Z matrycą 5 Bold Steps Vision Canvas zaplanujesz działania swojego przedsiębiorstwa w krótkoterminowej perspektywie.
- Cover Story Vision Canvas
Przed rozpoczęciem realizacji kampanii marketingowej dobrze jest ją sobie zwizualizować, sprawdzić, jak może wyglądać w mediach społecznościowych. Dzięki Cover Story Vision Canvas rozpiszesz najważniejsze elementy definiujące udaną akcję promocyjną.
- Design Criteria Canvas
Zastanów się nad aktualną sytuacją swojej firmy. Co musisz, co możesz, co powinieneś, a czego nie możesz zrobić, aby realizować określone cele? Sporządź Design Criteria Canvas i określ swoje priorytety.
- Persona Canvas
Twój idealny klient. Jak wygląda? Czego się boi? Jakie ma marzenia? Czego oczekuje? Zrozum jego potrzeby z matrycą Persona Canvas.
- Customer Journey Canvas
Droga klienta do zakupu danego produktu czy usługi bywa długa i kręta. Warto doprecyzować, które jej elementy decydują o ostatecznym zakupie z matrycą Customer Journey Canvas.
- Context Canvas
Otoczenie przedsiębiorstwa nieustannie się zmienia. Aspekty prawne, ekonomiczne, demograficzne, polityczne czy technologiczne – wszystkie mają wpływ na Twoją działalność. Przyjrzyj się im z matrycą Context Canvas.
- Creative Matrix
Każdy typ klienta to inne kanały dotarcia, które musisz wykorzystać w komunikacji z nim. Dokonaj typologii kupujących w oparciu o ich cechy wyróżniające, pracując z matrycą Creative Matrix.
- Innovation Matrix
Wprowadzanie innowacji w firmie spędza Ci sen z powiek? Aby to zrobić musisz usystematyzować i skategoryzować własne pomysły. Matryca Innovation Matrix z pewnością w tym pomoże.
- Prototype Canvas
Zastanawiasz się, jakie nowe produkty czy usługi wprowadzić na rynek? Przejdź ścieżkę Prototype Canvas i odpowiedz na pytanie, czy chcesz poszerzyć swój cennik o nowe pozycje i czym mają się one charakteryzować.
- Riskiest Assumption Canvas
Prowadzenie firmy nieodłącznie wiąże się z podejmowaniem decyzji, a co za tym idzie, z ponoszeniem ryzyka. Riskiest Assumption Canvas pozwala na dokonanie ich gradacji. W efekcie wiesz podjęcie której decyzji może być dla Twojej działalności najbardziej kosztowne.
- Experiment Canvas
Czasem nie ma pewności, czy wprowadzenie nowych rozwiązań w firmie przyniesienie zmiany na lepsze. W takich sytuacjach zastosuj matrycę Experiment Canvas, która umożliwia przetestowanie postawionych hipotez dotyczących Twoich działań.
- Validation Canvas
Jak rozwijać swój biznes? Na jakie aspekty zwrócić uwagę, gdy zmienią się warunki prowadzenia działalności? Z matrycą Validation Canvas zaplanujesz rozwój przedsiębiorstwa i uchronisz je przed ewentualnymi kryzysami.
Ruszyły zapisy na pierwsze wydarzenie
Szkolenia „Thinking Tools” organizowane będą sukcesywnie w ciągu całego roku 2022. Pierwsze z nich, pt. „Storytelling Canvas”, odbędzie się w formule online 31 stycznia 2022 roku. Zapraszamy do zapisów poprzez stronę wydarzenia.
Zachęcamy do śledzenia informacji w zakładce „Weź udział”, w newsletterze BARR oraz na Facebooku BARR, gdzie będziemy komunikować o kolejnych wydarzeniach z cyklu „Thinking Tools”.