Thinking Tools to narzędzia skierowane do przedsiębiorców i osób myślących o założeniu działalności gospodarczej, które pozwalają spojrzeć z innej perspektywy na swoją firmę, a co za tym idzie, efektywniej nią zarządzać. Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego (BARR) rusza z nowym projektem szkoleniowym, podczas którego uczestnicy poznają 14 innowacyjnych narzędzi myślowych przydatnych w biznesie.

Jak działają „Thinking Tools”?

Każde z narzędzi prezentuje matrycę jednego z aspektów prowadzenia przedsiębiorstwa, rozbijając je na poszczególne elementy składowe. Ich analiza umożliwia dokładniejsze przyjrzenie się procesom zachodzącym w firmie, co pozwala na zwiększanie efektywności w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem lub planowania swojego przyszłego biznesu.

Tematyka szkoleń „Thinking Tools”

W ciągu 2022 roku, podczas szkoleń BARR, zaprezentowanych zostanie 14 narzędzi:

  1. Storytelling Canvas

Zastanawiasz się, jak stworzyć interesującą historię, dzięki której opowiesz o swoich produktach czy usługach? Wykorzystaj matrycę Storytelling Canvas.

  1. Team Charter Canvas

Zbudowanie kompetentnego zespołu, w którym każdy będzie wykorzystywał i rozwijał swoje kompetencje nie jest łatwe. Z matrycą Team Charter Canvas ustalisz kluczowe elementy, w oparciu o które powinien funkcjonować Twój team.

  1. 5 Bold Steps Vision Cavas

Przedsiębiorcy często muszą wykazać się myśleniem procesowym. Z matrycą 5 Bold Steps Vision Canvas zaplanujesz działania swojego przedsiębiorstwa w krótkoterminowej perspektywie.

  1. Cover Story Vision Canvas

Przed rozpoczęciem realizacji kampanii marketingowej dobrze jest ją sobie zwizualizować, sprawdzić, jak może wyglądać w mediach społecznościowych. Dzięki Cover Story Vision Canvas rozpiszesz najważniejsze elementy definiujące udaną akcję promocyjną.

  1. Design Criteria Canvas

Zastanów się nad aktualną sytuacją swojej firmy. Co musisz, co możesz, co powinieneś, a czego nie możesz zrobić, aby realizować określone cele? Sporządź Design Criteria Canvas i określ swoje priorytety.

  1. Persona Canvas

Twój idealny klient. Jak wygląda? Czego się boi? Jakie ma marzenia? Czego oczekuje? Zrozum jego potrzeby z matrycą Persona Canvas.

  1. Customer Journey Canvas

Droga klienta do zakupu danego produktu czy usługi bywa długa i kręta. Warto doprecyzować, które jej elementy decydują o ostatecznym zakupie z matrycą Customer Journey Canvas.

  1. Context Canvas

Otoczenie przedsiębiorstwa nieustannie się zmienia. Aspekty prawne, ekonomiczne, demograficzne, polityczne czy technologiczne – wszystkie mają wpływ na Twoją działalność. Przyjrzyj się im z matrycą Context Canvas.

  1. Creative Matrix

Każdy typ klienta to inne kanały dotarcia, które musisz wykorzystać w komunikacji z nim. Dokonaj typologii kupujących w oparciu o ich cechy wyróżniające, pracując z matrycą Creative Matrix.

  1. Innovation Matrix

Wprowadzanie innowacji w firmie spędza Ci sen z powiek? Aby to zrobić musisz usystematyzować i skategoryzować własne pomysły. Matryca Innovation Matrix z pewnością w tym pomoże.

  1. Prototype Canvas

Zastanawiasz się, jakie nowe produkty czy usługi wprowadzić na rynek? Przejdź ścieżkę Prototype Canvas i odpowiedz na pytanie, czy chcesz poszerzyć swój cennik o nowe pozycje i czym mają się one charakteryzować.

  1. Riskiest Assumption Canvas

Prowadzenie firmy nieodłącznie wiąże się z podejmowaniem decyzji, a co za tym idzie, z ponoszeniem ryzyka. Riskiest Assumption Canvas pozwala na dokonanie ich gradacji. W efekcie wiesz podjęcie której decyzji może być dla Twojej działalności najbardziej kosztowne.

  1. Experiment Canvas

Czasem nie ma pewności, czy wprowadzenie nowych rozwiązań w firmie przyniesienie zmiany na lepsze. W takich sytuacjach zastosuj matrycę Experiment Canvas, która umożliwia przetestowanie postawionych hipotez dotyczących Twoich działań.

  1. Validation Canvas

Jak rozwijać swój biznes? Na jakie aspekty zwrócić uwagę, gdy zmienią się warunki prowadzenia działalności? Z matrycą Validation Canvas zaplanujesz rozwój przedsiębiorstwa i uchronisz je przed ewentualnymi kryzysami.

Ruszyły zapisy na pierwsze wydarzenie

Szkolenia „Thinking Tools” organizowane będą sukcesywnie w ciągu całego roku 2022. Pierwsze z nich, pt. „Storytelling Canvas”, odbędzie się w formule online 31 stycznia 2022 roku. Zapraszamy do zapisów poprzez stronę wydarzenia.

Zachęcamy do śledzenia informacji w zakładce „Weź udział”, w newsletterze BARR oraz na Facebooku BARR, gdzie będziemy komunikować o kolejnych wydarzeniach z cyklu „Thinking Tools”.

Data publikacji: 03.01.2022
Translate »