Blog Archives


Szkolenie eksportowe „Kierunek Szwecja”

Szkolenie z cyklu "wtorki z eksportem"

Zapraszamy przedsiębiorców sektora MŚP z województwa kujawsko-pomorskiego do udziału w szkoleniu „Kierunek Szwecja”.  Szkolenie organizowane przez ośrodek Enterprise Europe Network przy Toruńskiej Agencji Rozwoju we współpracy z Polsko – Szwedzką Izbą Gospodarczą adresowane jest do przedsiębiorców działających już na rynku szwedzkim oraz zamierzających wejść na ten rynek.

Termin i czas szkolenia: 6 grudnia 2022 r., godz. 10.00-14.00

Rodzaj szkolenia: online – platforma MS Teams.

Tematyka spotkania:

  • formalno-prawne aspekty zakładania i prowadzenia działalności w Szwecji, instytucje do których należy zgłaszać działalność;
  • podatki: PIT, CIT, VAT i inne;
  • procedury zakładania oddziału przedsiębiorstwa polskiego w Szwecji;
  • jak szukać partnerów biznesowych: rejestry publiczne (rejestry przedsiębiorców, rejestr karny, rejestr dłużników), sprawdzanie kontrahentów;
  • zasady komunikacji z partnerem szwedzkim;
  • zarządzanie w Szwecji vs w Polsce, praca zespołowa w Szwecji;
  • umowy obowiązujące w Szwecji;
  • różnice kulturowe w biznesie pomiędzy naszymi krajami (związane są przede wszystkim z : literą prawa, w tym podatkowego, handlowego i cywilnego, zasadami i regulacjami, różnicami wynikającymi z zasad i tradycji wypracowanych przez lata).

Udział w spotkaniu jest BEZPŁATNY, wymaga wcześniejszej rejestracji.

Szczegółowe informacje oraz formularz zapisu znajduje się na stronie organizatora wydarzenia. 

Inteligentne Rozwiązania dla Przemysłu

Konferencja na Uniwersytecie Kazimierza Wilekiego

Dzisiaj, tj. 25.11.2022 r., trwa drugi dzień Międzynarodowej Konferencji Inteligentne Rozwiązania dla Przemysłu ISI 2022. To szansa na zapoznanie się z najnowszymi trendami, poglądami i osiągnięciami w dynamicznie rozwijającym się świecie Przemysłu 4.0 i Smart Manufacturing. Zapraszamy do budynku Copernicanum w godzinach od 10.00 – 16.00.

Imprezą towarzyszącą konferencji jest między innymi „Local Robot Day” przygotowany wspólnie z Bydgoskim Klastrem Przemysłowym, w ramach którego można zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami takich firm jak ProCobot sp. zo.o., SPE Labs, KUKA CEE GmbH sp. z o.o. oddział w Polsce, FANUC Polska sp. z o.o., SohbiCraft Poland sp. z o.o., DPS Software sp. z o.o., EC Test Systems sp. z o.o., 3D Phoenix, ZMS Systemy Magazynowe sp. z o.o., 3D Lab sp. z o.o., SMARTTECH sp. z o.o.

Dla młodzieży szkół średnich przygotowano interesujące zajęcia i warsztaty, które prowadzone są przez pracowników Wydziału Mechatroniki i Instytutu Informatyki, np.: Wykorzystanie bezzałogowych statków powietrznych do zagadnień inżynierskich, konstrukcja dronów, fotogrametria i druk 3D, Podstawy aplikacji LabVIEW, SolidWorks, VR i AR. Dla chętnych chcących spróbować swych sił w zakresie umiejętności modelowania 3D, przygotowano konkurs „Modelmania”.

Konferencja ta jest efektem realizacji wieloletniej strategii Wydziału Mechatroniki i Instytutu Informatyki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy nastawionej na kształcenie kadr na potrzeby regionu kujawsko-pomorskiego na studiach z zakresu informatyki i mechatroniki oraz owocnej współpracy, popartej wieloma nagrodami na targach innowacyjności, ze środowiskiem regionu, między innymi z przedsiębiorcami stowarzyszonymi w Bydgoskim Klastrze Przemysłowym i Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

Szczegóły znajdują się na stronie konferencji.

prelegent na scenie
drukarka 3D - wystawa wynalazków
widok sali z uczestnikami konferencji
robot firmy KUKA

Otwarcie magazynu Rohlig Suus

Rośnie bydgoski rynek magazynowy

Firma Rohlig Suus Logistics, jeden z największych polskich operatorów logistycznych, 23 listopada uroczyście otworzyła nowy magazyn o powierzchni 15 tysięcy mkw., znajdujący się w kompleksie magazynowym 7R Park Bydgoszcz.

Dzięki uruchomieniu nowego magazynu w Bydgoszczy Rohling Suus dwukrotnie zwiększy swoją dotychczasową zdolność operacyjną w naszym regionie. Bydgoski oddział składa się z trzech modułów: części logistycznej, terminala przeładunkowego oraz rozbudowanej przestrzeni administracyjnej o wielkości prawie 1 tysiąca mkw. Nowy magazyn będzie obsługiwał firmy m.in. z branży elektronicznej i tworzyw sztucznych.

Miasto Bydgoszcz reprezentowali przedstawiciele Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Prezes Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego – Edyta Wiwatowska w imieniu Prezydenta Rafała Bruskiego pogratulowała sukcesu związanego z otwarciem nowego, nowoczesnego magazynu wraz z częścią biurową oraz życzyła dalszego rozwoju logistyki kontraktowej w regionie.

przecięcie wstęgi na otwarciu magazynu

Bydgoski Kongres Informatyczny

Opera Camp

Zapraszamy do udziału w nowej inicjatywie Bydgoskiego Klastra Informatycznego – Bydgoskim Kongresie Informatycznym Opera Camp, który odbędzie się 1 grudnia 2022 w Operze Nova.

Kongres rozpocznie się sesją plenarną „Dokąd zmierzamy dzięki rozwojowi technologii IT”, a następnie do wyboru będą 3 sesje panelowe:

  1. Zarządzanie projektami (PMI) w IT.
  2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w IT.
  3. Innowacyjne start-upy w IT oraz prezentacja innowacyjnych pomysłów z dziedziny IT, opracowanych w ramach innowacji akademickich na Politechnice Bydgoskiej, UKW, UMK, WSG, WSB.

Szczegółowe informacje oraz formularz zapisu znajduje się na stronie Opera Camp.

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego została partnerem wydarzenia.

Świąteczne uśmiechy

Świąteczne uśmiechy - bydgoscy przedsiębiorcy dzieciom

Akcję „Świąteczne uśmiechy” realizujemy rokrocznie, w okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia, we współpracy z lokalnymi przedsiębiorstwami na rzecz podopiecznych świetlicy prowadzonej przez Zespół Szkół nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym im. Józefa Brudzińskiego w Bydgoszczy. W okolicach listopada zachęcamy do przekazania na ten cel podarunków, które mogłyby doposażyć szpitalną świetlicę. Każdorazowo uzgadniamy bieżące zapotrzebowanie i publikujemy listę artykułów, które można dostarczyć. Jesteśmy przekonani, że każda forma wsparcia wywoła dziecięcy uśmiech i umili małym pacjentom chwile spędzone w szpitalu.

Zainicjowana w 2016 roku akcja charytatywna z roku na rok zyskuje coraz większe zainteresowanie. Dzięki ofiarności bydgoskich firm, ich pracowników, a także osób prywatnych, w poprzednich edycjach naszej akcji udało się zebrać i przekazać wiele produktów, które przydały się w szpitalnej świetlicy nie tylko w okresie świątecznym, ale służyły dzieciom przez cały rok. Inicjatywa okazała się też wartościowa dla samych przedsiębiorstw, będąc okazją do zaangażowania się nawet niewielkich organizacji i ukazania szlachetnej strony bydgoskiego biznesu. W ramach podziękowań za wsparcie i udział w akcji, firmy otrzymały od dzieci własnoręcznie wykonane kartki świąteczne.

Najważniejsze informacje

Do udziału w akcji zapraszamy wszystkie zainteresowane firmy z naszego regionu.

Tegoroczna akcja „Świąteczne uśmiechy” potrwa do 19 grudnia 2023 r. Osoby i przedsiębiorstwa chcące włączyć się w to przedsięwzięcie serdecznie prosimy o kontakt z pracownikami BARR w celu odnotowania zgłoszenia się do akcji i przekazania szczegółów związanych z dostarczeniem upominków:

Paczki z podarunkami będą przyjmowane w siedzibie Zespołu Szkół nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 4 w Bydgoszczy. Ich przekazanie będzie mogło nastąpić osobiście lub za pośrednictwem kuriera/poczty.

Aktualnie w placówce potrzebne są przede wszystkim:

  1. Artykuły papiernicze i dekoracyjne do zajęć plastycznych i kreatywnych, w tym szczególnie:
  • kolorowy papier A4 i A3,
  • bloki techniczne białe i kolorowe,
  • kolorowanki,
  • farby,
  • pomponiki,
  • markery/pisaki permanentne,
  • kleje w sztyfcie, kleje magic w tubkach, kleje do decoupage,
  • pędzle kreatywne,
  • wykrojniki do maszynki typu big shot,
  • materiały kreatywne (np. kwadraty do origami, haft diamentowy, ozdoby pasmanteryjne, papiery dekoracyjne, wstążki, malowanie po numerach, itp.),
  • plastelina, ciastolina Play Doh,
  • koszulki do segregatorów.
  1. Wzorniki do koralików Pyssla
  2. Koraliki Hama Maxi – małe i duże
  3. Książki, kolorowanki, krzyżówki i łamigłówki w różnych poziomach edukacyjnych
  4. Łatwe do dezynfekcji gry dydaktyczne i familijne oraz gry typu Smart GamesDobble, np. Dobble Disney 100 Anniversary, Wirus, Wirus 2. Ewolucja. Dodatek, Abalone, Blokus, Nogi Stonogi, Blokus Duo, Zgadnij kto to, Chińczyk, Psi Patrol, Spadające Małpki Mattel, itp.
  5. Pomoce sensoryczne typu gniotki, piłki antystresowe, itp.
  6. Stoliki do łóżek
  7. Sztywne podkładki na stoły
  8. Głośniki mobilne JBL Flip Essential Czarne (3 szt.)
  9. Elektryczna pompka do dmuchania balonów
  10. Puzzle dla małych i dużych dzieci
  11. Drobne upominki (piórniki, butelki do wody, gadżety, torebki, sakiewki, lalki, klocki kreatywne, torby – nerki, itp.).
  12. Książki i zabawki (które wykorzystane zostaną np. jako nagrody w konkursach organizowanych dla dzieci w ciągu roku),
  13. Pomoce dydaktyczne.

Z uwagi na restrykcje sanitarne obowiązujące w szpitalu, przekazane przedmioty powinny być nowe i nieużywane.

Szczegółowych informacji udziela:

Katarzyna Tomaszewska-Dobosz, tel. +48 885 508 950, e-mail: katarzyna.tomaszewska@barr.pl.

Świąteczne uśmiechy
W OBIEKTYWIE

„Start-Up Bydgoszcz!” w Młynach Rothera

O innowacyjnym podejściu do prowadzenia biznesu

W ostatni wtorek, w gościnnych progach Spichrza Zbożowego w bydgoskich Młynach Rothera odbyła się konferencja „Start-Up Bydgoszcz!”, która oficjalnie zainaugurowała Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w województwie kujawsko-pomorskim. Naszymi gośćmi byli: Radek Ratajczak z Shopy, Kasia Szczesna z Design Mentorship oraz Robert Szarata – founder i CEO agencji Wise People.

Rozmawialiśmy o tym, jak innowacyjnie myśleć o prowadzeniu własnego biznesu, a prelegenci inspirowali uczestników do dyskusji i działania poruszając takie kwestie, jak np.:

  • Kogo z zespołu zabrałbyś ze sobą, gdybyś miał otworzyć swoją firmę na Marsie?
  • Jak dobrze zaprojektować swój produkt – czyli szybka nauka niezwykle skutecznej metodyki Design Thinking na przykładzie procesu projektowania inhalatora;
  • Jak ważny dla start-upu jest… pivot? Czyli o kolosalnym znaczeniu zmiany w biznesie.

Nie zabrakło również czasu na rozmowy networkingowe. Wydarzenie zorganizowane zostało przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego we współpracy z partnerem Shopa – Design & Strategy.

Uczestnicy i prelegent Radosław ratajczak podczas prezentacji
widok uczestników na tle sali, podczas wystąpienia jednego z prelegentów

Konferencja Inteligentne rozwiązania dla przemysłu ISI 2022

24-25 listopada 2022 r.

Wydział Mechatroniki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, AIP UKW sp. z o.o. i Bydgoski Klaster Przemysłowy Dolina Narzędziowa zapraszają do udziału w Międzynarodowej Konferencji „Inteligentne rozwiązania dla przemysłu – ISI 2022” organizowanej w dniach 24-25 listopada 2022 r. w budynku Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego przy ul. M. Kopernika 1 w Bydgoszczy.

Konferencja stanowi nową platformę wymiany wiedzy, przeglądu dyskusji teoretycznych postępów, wyników badań i doświadczeń przemysłowych wśród naukowców, badaczy, decydentów, praktyków i studentów zajmujących się tematyką z zakresu Przemysłu 4.0 i Smart Manufacturing.

Tematyka konferencji:

  • Automatyzacja, Badania i rozwój (R&D),
  • Big Data, Cyberbezpieczeństwo,
  • Cyfrowy bliźniak, Cyfryzacja,
  • Technologie addytywne – druk 3D,
  • Egzoszkielety, Fabryka przyszłości,
  • Gospodarka obiegu zamkniętego,
  • Innowacyjne modele edukacji,
  • Maszynowe uczenie się (ML),
  • Przemysł 0, Przemysłowy internet rzeczy (IIoT),
  • Przetwarzanie chmurowe,
  • Roboty, Rzeczywistość rozszerzona (AR),
  • Rzeczywistość wirtualna (VR),
  • Sztuczna inteligencja (AI),
  • Technologie teleinformatyczne (ICT),

Szczegółowa agenda konferencji oraz wydarzeń towarzyszących znajduje się na stronie organizatora – Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. 

Podczas konferencji odbędzie się dwudniowa wystawa robotów, cobotów oraz nowinek technologicznych z zakresu Przemysłu 4.0 i Smart Manufacturing – Local Robot Days – w ramach której zaprezentują się m.in.:

  • ProCobot sp. z o.o. sp.k.
  • SPE Labs Szymon Zdrojewski
  • KUKA CEE GmbH sp. z o.o. oddział w Polsce
  • FANUC Polska sp. z o.o.
  • Sohbi Craft Poland sp. z o.o.
  • DPS Software sp. z o.o.
  • SMATRTECH sp. z o.o.
  • 3D Phoenix sp. z o.o

Wstęp na wystawę jest bezpłatny, wymaga jedynie rejestracji. Formularz zgłoszenia znajduje się na stronie Bydgoskiego Klastra Przemysłowego Dolina Narzędziowa.

Automatyzacja i robotyzacja firmy

Bezpłatny kurs online

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) w ramach Sieci Firm Przyszłości przygotował „Automatyzacja i robotyzacja firmy. Kurs jest skierowany do osób odpowiedzialnych za usprawnianie wydajności procesów, kadry zarządzającej przedsiębiorstwem przemysłowym, kierowników czy koordynatorów projektów w obszarach budownictwa oraz do osób zainteresowanych tematyką robotyzacji i automatyzacji. Każdy uczestnik, który poprawnie rozwiąże test końcowy, otrzyma certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę.

Na uczestników kursu czekają praktyczne informacje i przykłady m.in:

  • Czym jest robotyzacja i automatyzacja procesów?
  • Z jakich źródeł publicznych można finansować projekty z zakresu robotyzacji i automatyzacji?
  • Jak ocenić gotowość organizacji do robotyzacji i automatyzacji?
  • Jakie są technologie i gotowe rozwiązania chmurowe, które już dziś szybko i tanio wesprą procesy automatyzacji?

Formularz zapisu można znaleźć na stronie dedykowanej kursowi.

Kurs powstał we współpracy z firmami, które na co dzień zajmują się tworzeniem i oferowaniem rozwiązań automatyzacji dla biznesu, jak firma DBR77 czy Laude Smart Intermodal oraz instytutem badawczym, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów (PIAP).

Zapraszamy do śledzenia strony PRF z pozostałymi kursami.  Aby otrzymać dostęp do całej bazy kursów online przygotowanych przez zespół PFR wystarczy jednorazowa rejestracja. Wkrótce na platformie pojawią się także materiały poświęcone projektom B+R oraz tworzeniu innowacji w FENG.

Załóż konto na PUE ZUS

Załóż profil na PUE ZUS do 30 grudnia 2022 r.

Od 1 stycznia 2023 r. każdy, kto jest płatnikiem składek ma ustawowy obowiązek posiadania profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Do tej pory obowiązek posiadania profilu na PUE ZUS mieli płatnicy rozliczający składki za więcej niż 5 osób. Po zmianach obowiązek ten dotyczy wszystkich przedsiębiorców – także właścicieli małych firm, czyli zatrudniających do 5 pracowników oraz tych, którzy płacą składki tylko za siebie. Płatnicy składek, którzy nie mają profilu na PUE ZUS, muszą go założyć do 30 grudnia 2022 r. Jeśli tego nie zrobią, ZUS sam założy im taki profil.

PUE ZUS umożliwia załatwienie większości spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi w dowolnym miejscu i czasie. Przedsiębiorcy mogą składać wnioski do ZUS i korzystać z bezpłatnej aplikacji ePłatnik przeznaczonej do obsługi dokumentów ubezpieczeniowych. Mogą też kontrolować stan swoich rozliczeń z ZUS, mają dostęp do zwolnień lekarskich swoich pracowników, mogą samodzielnie tworzyć elektroniczne dokumenty z danymi z ZUS i przekazywać je do innych instytucji (np. banku lub urzędu).

Jak założyć konto?

Wejdź na stronę www.zus.pl i wybierz przycisk „Zarejestruj w PUE” lub odwiedź dowolną placówkę ZUS albo skorzystaj z e-wizyty w ZUS.

Szczegółowe informacje o rejestracji i logowaniu do PUE ZUS znajdują się w ulotce, którą można pobrać ze strony ZUS.

Warsztaty biznesowe Media Experience

23 listopada 2022

Zapraszamy na warsztaty biznesowe Media Experience organizowane przez Media System – jednego z liderów bydgoskiego rynku Contact Center, które odbędą się 23 listopada 2022 roku w siedzibie firmy przy ul. Zygmunta Augusta 7 (budynek Dworca Głównego). Tematem przewodnim 4. edycji warsztatów będzie odpowiedź na zmiany, które dokonują się w procesach obsługi Klienta oraz zarządzaniu projektami Call Center.

Uczestników czekają ciekawe prelekcje przygotowane przez przedstawicieli Biznesu i Nauki. O metodzie AGILE w zarządzaniu organizacją opowie Łukasz Kurowski – dyrektor sprzedaży w Media System z wieloletnim doświadczeniem. Dr Anita Kubanek, adiunkt na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego, przedstawi „zwinne” sposoby zarządzania ludźmi z wykorzystaniem rysunku. Warsztaty zakończy panel dyskusyjny, podczas którego Uczestnicy zastanowią się nad rolą outsourcingu w Biznesie.

Media Experience to okazja do wymiany doświadczeń, nawiązania nowych relacji i zdobycia aktualnej wiedzy od liderów branży. W sytuacji ciągłych zmian, które silnie oddziałują na Biznes, sama elastyczność i dopasowywanie się do rzeczywistości nie wystarczają. W trakcie warsztatów uczestnicy będą mieli okazję przekonać się, że aby być Liderem, trzeba być Zmianą.

Zapisy na wydarzenie są możliwe na stronie internetowej wydarzenia.

Udział w warsztatach jest bezpłatny.

Translate »