Blog Archives


Świąteczne uśmiechy

Świąteczne uśmiechy - bydgoscy przedsiębiorcy dzieciom

Akcję „Świąteczne uśmiechy” realizujemy rokrocznie, w okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia, we współpracy z lokalnymi przedsiębiorstwami na rzecz podopiecznych świetlicy prowadzonej przez Zespół Szkół nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym im. Józefa Brudzińskiego w Bydgoszczy. W okolicach listopada zachęcamy do przekazania na ten cel podarunków, które mogłyby doposażyć szpitalną świetlicę. Każdorazowo uzgadniamy bieżące zapotrzebowanie i publikujemy listę artykułów, które można dostarczyć. Jesteśmy przekonani, że każda forma wsparcia wywoła dziecięcy uśmiech i umili małym pacjentom chwile spędzone w szpitalu.

Zainicjowana w 2016 roku akcja charytatywna z roku na rok zyskuje coraz większe zainteresowanie. Dzięki ofiarności bydgoskich firm, ich pracowników, a także osób prywatnych, w poprzednich edycjach naszej akcji udało się zebrać i przekazać wiele produktów, które przydały się w szpitalnej świetlicy nie tylko w okresie świątecznym, ale służyły dzieciom przez cały rok. Inicjatywa okazała się też wartościowa dla samych przedsiębiorstw, będąc okazją do zaangażowania się nawet niewielkich organizacji i ukazania szlachetnej strony bydgoskiego biznesu. W ramach podziękowań za wsparcie i udział w akcji, firmy otrzymały od dzieci własnoręcznie wykonane kartki świąteczne.

Najważniejsze informacje

Do udziału w akcji zapraszamy wszystkie zainteresowane firmy z naszego regionu.

Tegoroczna akcja „Świąteczne uśmiechy” potrwa do 19 grudnia 2022 r. Osoby i przedsiębiorstwa chcące włączyć się w to przedsięwzięcie serdecznie prosimy o kontakt z pracownikami BARR w celu odnotowania zgłoszenia się do akcji i przekazania szczegółów związanych z dostarczeniem upominków:

Paczki z podarunkami będą przyjmowane w siedzibie Zespołu Szkół nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 4 w Bydgoszczy. Ich przekazanie będzie mogło nastąpić osobiście lub za pośrednictwem kuriera/poczty.

Aktualnie w placówce potrzebne są przede wszystkim:

  • artykuły papiernicze i dekoracyjne do zajęć plastycznych i kreatywnych, w tym szczególnie:
  • kolorowy papier A4 i A3,
  • bloki techniczne,
  • kolorowanki,
  • markery/pisaki permanentne,
  • kleje w sztyfcie, kleje magic w tubkach, kleje do decoupage,
  • wycinarki/dziurkacze z różnymi wzorami, wykrojniki do maszynki typu big shot,
  • materiały kreatywne (np. naklejki, guziki, naklejane perełki, kwiaty, napisy do kartek okolicznościowych, ozdoby pasmanteryjne itp.),
  • dekoracje z motywami dziecięcymi i świątecznymi (np. naklejki na drzwi – postacie z bajek, ozdoby i lampki świąteczne, zegary ścienne),
  • stoliki na łóżka,
  • laminatory,
  • łatwe do dezynfekcji gry dydaktyczne i familijne oraz gry typu Smart Games,
  • koraliki do zaprasowania wraz z podkładkami (np. Pyssla – duże i małe),
  • książki i zabawki (które wykorzystane zostaną np. jako nagrody w konkursach organizowanych dla dzieci w ciągu roku),
  • pomoce dydaktyczne.

Z uwagi na restrykcje sanitarne obowiązujące w szpitalu, przekazane przedmioty powinny być nowe i nieużywane.

Szczegółoweych informacj udziela:

Joanna Sznajder, tel. +48 885 550 256, e-mail: joanna.sznajder@barr.pl

Świąteczne uśmiechy
W OBIEKTYWIE

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości

13-19 listopada 2023

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to inicjatywa organizowana jest od 2008 roku w 160 państwach świata. Każdego listopada organizacje, instytucje i firmy, którym zależy na rozwijaniu przedsiębiorczości, organizują bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i konkursy pomagające zdobyć wiedzę z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, rozwijania start-upów, powrotu na rynek pracy, negocjowania z pracodawcą, budowania własnej marki i wielu innych. Kolejna edycja odbędzie się 13-19.11.2023 r.

Zostań partnerem ŚTP

Partnerem ŚTP może zostać każdy, komu zależy na rozwoju społecznym i gospodarczym naszego kraju. Zapraszamy do udziału samorządy, stowarzyszenia i organizacje biznesowe, wyższe uczelnie, urzędy pracy, inkubatory przedsiębiorczości, instytucje otoczenia biznesu, media oraz firmy.

  1. Zorganizuj przynajmniej jedno wydarzenie, w czasie trwania Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, którego celem będzie promocja przedsiębiorczości w naszym regionie.
  2. Zarejestruj się na ogólnopolskiej stronie Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w charakterze partnera i dodaj swoje wydarzenie.
  3. Prześlij do Koordynatora Regionalnego z BARR szczegółowe informacje dotyczące Twojego wydarzenia, podając datę, godzinę, temat i miejsce wydarzenia oraz logotyp swojej organizacji na adres maciej.gorecki@barr.pl.
  4. Po wydarzeniu podziel się z nami swoimi doświadczeniami. Chętnie zamieścimy relacje z Twoich wydarzeń.
  • zarejestrowania organizowanego wydarzenia na stronie Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości poprzez platformę konfeo.com,
  • poinformowania uczestników, że wydarzenie odbywa się w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości,
  • umieszczenia logotypu Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w miejscu organizowanego wydarzenia w dowolnej formie (kolorowy wydruk na kartce A4, logotyp na prezentacji wyświetlanej podczas wydarzenia, rollup, ulotka itp.) lub w prezentacjach online’owych.

Forma wydarzenia w ramach ŚTP może obejmować: szkolenia, warsztaty, debaty, spotkania z przedsiębiorcami, wykłady z zakresu przedsiębiorczości, konferencje, dni otwarte w firmach, konkursy, happeningi i wiele innych aktywności (także organizowanych online).

Wydarzenia realizowane w ramach tegorocznej edycji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości będzie można zgłaszać od września 2023 r.

Lista wydarzeń pojawi się w listopadzie 2023 r.  na stronie Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości i będzie na bieżąco aktualizowana do czasu zakończenia tegorocznej edycji (19.11.2023 r.)

Regionalny Koordynator ŚTP w województwie kujawsko-pomorskim

Maciej Górecki, tel. 885 550 233; mail: maciej.gorecki@barr.pl

 

Kurs „Przedsiębiorstwo gotowe na przyszłość”

Polski Fundusz Rozwoju (PRF) stworzył dla firm bezpłatny kurs online „Przedsiębiorstwo gotowe na przyszłość” – cykl 12 nagrań opowiadających o wyzwaniach, z którymi przyjdzie się mierzyć każdej firmie. Na uczestników kursu czeka pięć modułów tematycznych, gdzie eksperci dzielą się wiedzą merytoryczną i podpowiadają m. in.: jak usprawniać procesy?, gdzie szukać oszczędności?, z jakich narzędzi korzystać?, jak przekonać zarząd do planowanych zmian?

Aby skorzystać z kursu wystarczy zarejestrować się na platformie kursowej. Ukończenie kursu online oraz prawidłowe rozwiązanie testu końcowego pozwala na uzyskanie certyfikatu PFR.

Szczegółowe informacje oraz formularz rejestracji znajdują się na stronie  Polskiego Funduszu Rozwoju.

Welcomony Forum w Toruniu

30-31 maja w Toruniu odbędzie 29. edycja kongresu „Welconomy Forum”. Spotkają się tam przedstawiciele świata polityki, biznesu oraz nauki. W tym roku udział wezmą między innymi Ambasadorowie Ukrainy i Litwy w Polsce. Wśród licznych sesji panelowych omawiane będą m.in. tematy: „Rewitalizacja miast – jak to robić skutecznie?”, „Uchodźstwo wyzwaniem dla ekonomii społecznej”, „Suwerenność energetyczna Polski – kierunki działań”, „Galopująca inflacja i zmiany podatkowe w Polsce”, „Koniunktura w obliczu pandemii i wojny”. Partnerem zagranicznym tegorocznej edycji konferencji jest Republika Litewska. Kraj ten będą reprezentować zarówno przedstawiciele rządu, ambasady, jak i przedsiębiorcy.

Szczegółowe informacje oraz link do rejestracji znajduje się na stronie Welconomy Forum.  

Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Integracja i Współpraca.

Dostęp do japońskiego rynku spożywczego

Zapraszamy na webinarium poświęcone dostępowi do japońskiego rynku spożywczego – Japanese Food Market, które odbędzie się 8 czerwca 2022 o godz. 10.30. Organizatorem wydarzenia jest Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej oraz EU-Japan Center for Industrial Cooperation. Webinarium będzie prowadzone w języku angielskim, udział jest bezpłatny i wymaga wcześniejszej rejestracji.

Podczas dwugodzinnego webinarium ekspert EU-Japan Center for Industrial Cooperation:

  • przedstawi wyzwania rynku japońskiego,
  • omówi cechy japońskiego rynku spożywczego,
  • przedstawi główne sieci dystrybucyjne, największe firmy handlowe i targi,
  • przybliży zapotrzebowanie na produkty spożywcze w Japonii,
  • udzieli wskazówek firmom zainteresowanym rozpoczęciem eksportu na rynek japoński,
  • umożliwi lepsze zrozumienie japońskiej kultury biznesowej.

Ekspert prowadzący: Eliza Klonowska-Siwak

Związana zawodowo z Japonią od 2002 roku. Specjalizuje się w doradztwie gospodarczym na japońskim rynku. Stypendystka dwóch stypendiów Monbusho przyznawanych przez rząd japoński, w tym stypendium podyplomowego na Uniwersytecie Tokijskim. Zajmowała się ułatwianiem inwestycji wiodących japońskich firm w Polsce, takich jak: Toyota, Bridgerstone i NGK. Pracowała także jako polska dyplomatka w Japonii. Od 2020 roku w Nippoland Co. prowadzi polsko-japońskie projekty biznesowe z sektora spożywczego, energetycznego, bio-farmaceutycznego, kosmetycznego, motoryzacyjnego, IT, gier komputerowych oraz projekty infrastrukturalne.

Szczegółowe informacje oraz link do rejestracji można znaleźć na stronie Ośrodka Enterprise Europe Network.

Sektor mrożonek w Polsce i w Singapurze

24 maja, godz. 10.00 odbędzie się webinarium „Sektor mrożonek w Polsce i Singapurze”. Organizatorem wydarzenia jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu i Zagraniczne Biuro Handlowe w Singapurze. Webinarium będzie prowadzone w języku angielskim, udział jest bezpłatny i wymaga wcześniejszej rejestracji.

Podczas webinarium:

  • dowiesz się jakie są regulacje dotyczące sprzedaży produktów spożywczych w Singapurze,
  • poznasz nowe standardy przechowywania i transportu mrożonek w Singapurze,
  • dowiesz się jak wygląda sektor mrożonych ryb na rynku Singapuru,
  • nasz ekspert rynkowy opowie jak skutecznie wprowadzić markę na rynek Singapuru oraz jakie są zachowania zakupowe.

Szkolenie poprowadzą:

  • Maja Justyna, Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Singapurze,
  • Adrian Gawłowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Wsparcia Eksportu, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa,
  • Lim Yee Liang, Manager, Industry Development & Community Partnership Division, Industry Facilitation Dept, Account Management (Food Biz) Section, Singapore Food Agency,
  • Belinda Lee, Vice Chairman, Seafood Industries Association Singapore,
  • James Boyce, Director, Fred’s Produce.

Szczegółowe informacje oraz link do rejestracji można znaleźć na stronie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Pobudź innowacyjność w organizacji

Polski Fundusz Rozwoju przygotował bezpłatnego e-booka „Pobudź innowacyjność w organizacji!”, który jest zbiorem najlepszych praktyk i wiedzy ekspertów, dzielących się swoim wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań przy pomocy metodologii Design Thinking. Jak pokazało Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw, zaangażowanie pracowników w proces kreatywnego tworzenia nowych rozwiązań przynosi organizacjom konkretne rezultaty, nowe rozwiązania, produkty czy usługi tworzone w oparciu o potrzeby odbiorców.

W e-booku można znaleźć:

  • artykuły poświęcone m.in.: budowaniu atmosfery, która sprzyja tworzeniu innowacji i roli multinterdysplinarnych zespołów w firmach,
  • komentarze ekspertów, którzy na co dzień współpracują z firmami budowy kultury organizacyjnej i dzielą się praktycznymi wskazówkami,
  • dodatkowe materiały merytoryczne, takie jak zestawienie narzędzi cyfrowych czy kursy on-line.

E-book dostarcza odpowiedzi na kluczowe pytania, które często determinują sukces organizacji:

  • Czym jest kultura organizacji oparta na innowacyjności  i dlaczego warto o nią zabiegać?
  • Jak budować atmosferę w organizacji, która sprzyja innowacjom?
  • Jak różnorodność zespołów wpływa na poziom innowacyjności firmy?
  • Jakie są narzędzia wspierające innowacyjność organizacji?

Przygotowany e-book jest bazą wiedzy, która uzupełniona o warsztaty z trenerem, pozwoli trwale przestawić działanie firmy lub wybranego zespołu na tory codziennego korzystania z metod kreatywnego projektowania innowacji. W ramach programu Sieć Firm Przyszłości PFR każda organizacja może skorzystać z bezpłatnego kursu online Projektanci Design Thinking dla firm lub komercyjnych warsztatów z trenerem, podczas których pracownicy danej firmy będą pracować nad konkretnymi rozwiązaniami. Firma, która zdecyduje się na udział w warsztatach ma szansę m.in.: opracować prototyp nowego rozwiązania (np. produktu, usługi, procesu) czy zdobyć konkretne kompetencje jak stosować metodykę DT w innych projektach wewnątrz organizacji.

Przejdź na stronę Polskiego Funduszu Rozwoju i pobierz bezpłatnego e-booka.

Pobierz darmowego e-booka - Pobudź innowacyjność w organizacji

Giełda kooperacyjna z azjatyckimi firmami

Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego organizuje 20 maja 2022 r. giełdę kooperacyjną polegającą na bilateralnych spotkaniach biznesowych firm z Azerbejdżanu, Uzbekistanu i Kazachstanu z przedsiębiorstwami z województwa kujawsko-pomorskiego. Przedstawiciele przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych z Azerbejdżanu, Uzbekistanu i Kazachstanu przybędą do Torunia w ramach misji gospodarczej, aby uczestniczyć w 9. edycji Międzynarodowego Kongresu Azjatyckiego: Policy Horizons in Asia – Paths and Strategies, który odbędzie się w dniach 18-21.05.2022 r.

Szczegółowe informacje o firmach uczestniczących w giełdzie oraz formularz rejestracji można znaleźć na stronie Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

Trwają międzynarodowe Targi WOD-KAN

Dziś w Bydgoskim Centrum Targowo-Wystawienniczym rozpoczęły się Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń WOD-KAN 2022. To trzydniowe wydarzenie skupiające przedstawicieli branży wodociągowo-kanalizacyjnej, będące okazją do nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych czy zaprezentowania najnowszych rozwiązań technologicznych. Na stoisku Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego prezentujemy uczestnikom potencjał inwestycyjny Bydgoszczy oraz zachęcamy do poznania bliżej naszego miasta od strony turystycznej, podpowiadając, jak warto spędzić tu swój czas wolny.

Cztery osoby reprezentujące Bydgoszcz i Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego na stoisku targowym z materiałami informacyjnymi dla uczestników.
Widok z lotu ptaka na halę targową wypełnioną stoiskami targowymi. Wielu uczestników odwiedza stoiska targowe.

Kompetentni Pracownicy Sektora Budowlanego

Dolnośląska  Agencja Rozwoju Regionalnego S. A., Fundusz Regionu Wałbrzyskiego i Dolnośląscy Pracodawcy realizują ogólnopolski projekt opracowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości „Kompetentni Pracownicy Sektora Budowlanego”. Wsparcie w projekcie polega na refundacji do 80% kosztów szkoleń zgodnych z Rekomendacjami Sektorowej Rady ds. kompetencji w Budownictwie w wysokości do 7 953,60 zł na jednego pracownika. Dofinansowanie udzielane jest mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom, działającym w branży budowlanej (PKD – sekcja F).

Szczegółowe informacje o projekcie można znaleźć na stronie Funduszu Regionu Wałbrzyskiego.

 Firmy i pracownicy z województwa kujawsko-pomorskiego w sprawie projektu mogą się również kontaktować z Dolnośląską Agencją Rozwoju Regionalnego telefonicznie pod numerem 665 119 123 oraz 607 755 900 lub mailowo budowlany@darr.pl.

Translate »