Blog Archives


Podcasty o eksporcie

Odkrywaj nowe możliwości eksportowe, słuchając podcastów Trade On AIR

Zapraszamy do słuchania 10-odcinkowej serii podcastów Trade On AIR, w których eksperci z Zagranicznych Biur Handlowych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu opowiadają o specyfice biznesu na poszczególnych rynkach. Około półgodzinne rozmowy prowadzone przez red. Pawła Olszowika to wirtualna – choć głęboko osadzona w realiach – podróż po krajach i kontynentach: zaskakująca, interesująca, ale przede wszystkim obfitująca w ekspercką wiedzę o warunkach prowadzenia biznesu w różnych zakątkach świata.

Tematyka podcastów:

  • Niemcy, Szwajcaria, Liechtenstein: Klucze do sukcesu
  • Afrykański Horyzont: Odkrywaj Możliwości Biznesowe w Kenii i Nigerii
  • Szlakiem Zatoki Perskiej: Eksploracja Rynków Zjednoczonych Emiratów Arabskich
  • Tajemnice Wschodniego Giganta: Handel i Inwestycje w Chinach i Hong Kongu
  • Bogactwo Archipelagu: Eksploracja Rynku Indonezyjskiego
  • Perełki Azji Południowo-Wschodniej: Biznesowe Możliwości na Filipinach
  • Wschodnia Harmonia: Biznesowe Wyzwania i Możliwości w Japonii
  • Eksploracja Północy: Biznesowe Perspektywy w Kanadzie
  • Biznesowy American Dream: Rynki i Możliwości w USA
  • Eksportowe Ścieżki: Twoja Firma w Sercu Ameryki Łacińskiej

Podcasty dostępne są na portalu promocji eksportu trade.gov.pl.

Seminarium nt. rynku brazylijskiego

Wydarzenie stacjonarne w Warszawie z możliwością dołączenia online

Polsko – Portugalska Izba Gospodarcza organizuje 27 lutego br. o godz. 14.15 bezpłatne seminarium nt. rynku brazylijskiego, które odbędzie się w Centrum Relacyjnym Santander Bank Polska mieszczącym się w Warszawie, ul.  Jana Pawła II 17. Wydarzenie jest organizowane przy współpracy z ambasadą Brazylii oraz Santander Bank.  Seminarium odbędzie się w formie stacjonarnej, jednak dla firm spoza Warszawy istnieje możliwość zapewnienia uczestnictwa online. Prowadzone będzie w języku polskim i angielskim, bez tłumaczenia.

Agenda wydarzenia:

  • 14:15 – Rejestracja i networking
  • 14:45 – Wystąpienie Ambasadora Brazylii w Polsce, Pana Haroldo de Macedo Ribeiro
  • 15:00 – ApexBrasil: wspieranie innowacji i inwestorów wchodzących na rynek brazylijski – Pan Felipe Lanna Verillo, dyrektor ds. inwestycji w ApexBrasil i pan Guarani Martins de Morais, dyrektor ds. inwestycji w ApexBrasil – Europe (online)
  • 15:20 – Prawne aspekty prowadzenia biznesu w Brazylii – Pan Neil Montgomery, Partner w Montgomery (online)
  • 15:45 – Przegląd i perspektywy rynku brazylijskiego: jak Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza wspiera polskie firmy w Brazylii – Pan Wojciech Baczyński, Dyrektor Generalny, Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC)
  • 16:00 – Panel: Studium przypadku polskich inwestycji w Brazylii – Docplanner, pierwszy polski jednorożec – Pan Piotr Biało, CFO w Docplanner (moderacja: Wojciech Baczyński)
  • 16:20 – Jak Santander Bank może wesprzeć polskie firmy w Brazylii – Pan Piotr Kucharski, Dyrektor Bankowości Międzynarodowej i Pan Robert Fedorowicz, Community Manager w Santander Bank Polska
  • 16:40 – Q&A / Networking / Bufet z brazylijskimi specjałami

Szczegółowe informacje oraz link do rejestracji znajdują się na stronie wydarzenia. 

Seminarium jest także dobrym przygotowaniem przez ewentualnym uczestnictwem w misji do São Paulo organizowanej także przez Izbę w dniach 6 – 11 kwietnia 2024 r.

Bliższe informacje o tej misji można znaleźć na stronie organizatora tj. Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.

Jak pozyskać zamówienie i podpisać umowę – procedura uzyskania zamówienia krok po kroku

szkolenie dla przedsiębiorców i osób zatrudnionych w sektorze MŚP

Ministerstwo Rozwoju i Technologii wraz z firmą Polski Instytut Rozwoju Sp. z o.o organizuje w Bydgoszczy szkolenie dla przedsiębiorców z sektora MŚP i osób zatrudnionych w tym sektorze pt. „Jak pozyskać zamówienie i podpisać umowę – procedura uzyskania zamówienia krok po kroku. Szkolenie praktyczne dla wykonawców”, które odbędzie się 13 lutego 2024 r. w Hotelu Holiday Inn w godz. 9.00-16.00. Wydarzenie poprowadzi trener, radca prawny mec. Łukasz Mackiewicz. 

Szkolenie składa się z następujących obszarów tematycznych:

  1. Kluczowe regulacje prawne (prawo zamówień publicznych, dyrektywy UE, Kodeks cywilny, ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów);
  2. Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) z perspektywy wykonawcy (możliwość wpływania wykonawcy na treść SWZ; skutki złożenia oferty przy braku reakcji wykonawcy na nieścisłości w treść SWZ);
  3. Jak uniknąć błędów i nieprawidłowości w składanych ofertach? Pozacenowe kryteria oceny ofert. Analiza ofert innych wykonawców;
  4. Projekt umowy, klauzule niedozwolone – analiza projektu umowy na etapie składania oferty jako niezbędny element wyceny;
  5. Unieważnienie postępowania przez zamawiającego – konsekwencje dla wykonawcy.

Ilość miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Aby wziąć udział w szkoleniu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

PAIH organizuje polskie stoiska narodowe

Zostań wystawcą na zagranicznych targach

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza firmy do udziału w polskim stoisku narodowym podczas targów:

  1. Lotniczo-kosmiczne – FIDAE, które odbędą się w dniach 9-14 kwietnia 2024 r. w Santiago de Chile. Formularze zgłoszeniowe przyjmowane będą do 23 lutego 2024 r. Udział w polskim stoisku narodowym jest bezpłatny.

Warunkiem uczestnictwa jest wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie PAIH.

Bliższe informacje o targach można znaleźć przehodząc na oficjalną stronę targów FIDAE.

  1. Sektora spożywczego – ANTAD, które odbędą się w dniach 12-14 marca br. w Guadalajara (Meksyk). Formularze rejestracyjne przyjmowane będą do 28 lutego 2024 r. Udział w polskim stoisku narodowym jest bezpłatny.

Warunkiem uczestnictwa jest wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie PAIH.

Bliższe informacje o targach można znaleźć przechodząc na oficjalną stronę wydarzenia.

  1. Sektora spożywczego – ANUGA SELECT, które odbędą się w dniach 9-11 kwietnia br. w São Paulo (Brazylia). Rejestracja potrwa do 23 lutego 2024 r. Uczestnictwo w polskim stoisku narodowym jest bezpłatne.

Warunkiem uczestnictwa jest wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie PAIH.

Bliższe informacje o targach można znaleźć przechodząc na oficjalną stronę wydarzenia.

Znajdź pracownika na Targach Pracy i Kariery Your Future

targi pracy politechniki bydgoskiej

Ruszyła rejestracja zgłoszeń pracodawców na XVIII edycję Targów Pracy i Kariery Your Future 2024, która odbędzie się 21 marca br. w godzinach 10.00-14.00 w Akademickim Centrum Sportu na kampusie Politechniki Bydgoskiej w Fordonie. 

Wydarzenie kierowane jest do studentów bydgoskich uczelni, uczniów szkół ponadpodstawowych, osób nieaktywnych zawodowo oraz chcących zmienić miejsce zatrudnienia.

Na targach będzie można m.in. zapoznać się z ofertami pracy, staży i praktyk ponad sześćdziesięciu pracodawców, skonsultować dokumenty aplikacyjne z doradcami zawodowymi i przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej.

Podczas wydarzenia odbędzie się debata pt. Rekrutacja wczoraj, a dziś”, w której wezmą udział przedstawiciele pracodawców wielu branż oraz specjaliści działów HR.

Zainteresowane firmy, prosimy o kontakt z Biurem Karier Politechniki Bydgoskiej: targipracy@pbs.edu.pl do dnia 12 lutego 2024 r.

Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszenia znajdują się na stronie organizatora.

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalengo została partnerem wydarzenia.

Targi Pracy i Kariery your Future, 21 marca 2024, godzina 10-14, Akademickie Centrum Sportu, Kampus Politechniki Bydgoskiej

Sempire otworzyło nowe biuro w Bydgoszczy

Grupa Shoper kontynuuje swoje działania w Kujawsko-Pomorskiem

Nowe biuro oferuje znacznie większą przestrzeń dla zespołu oraz nowe możliwości współpracy z klientami. Jednocześnie Sempire ogłasza uruchomienie rekrutacji na szereg nowych stanowisk w swoim bydgoskim biurze.

Zwiększone zapotrzebowanie na usługi tej dynamicznie rozwijającej się spółki stwarza możliwości dla ekspertów w dziedzinie marketingu internetowego. Nowe biuro nie tylko umożliwia lepszą pracę kilkudziesięcioosobowego zespołu, ale również tworzy atrakcyjne warunki dla osób poszukujących nowych wyzwań zawodowych.

Z radością wzmacniamy naszą obecność w regionie. W Bydgoszczy zgromadziliśmy zespół doskonałych specjalistów ds. marketingu internetowego i e-commerce  – komentuje Piotr Markiewicz, Digital Ads Director Grupy Shoper i jednocześnie Członek Zarządu Spółki Sempire – Od czerwca aktywnie uczestniczymy w lokalnym życiu miasta, co pozwoliło nam zbudować stabilny zespół i nawiązać owocną współpracę z Bydgoską Agencją Rozwoju Regionalnego. W ramach tej współpracy mieliśmy okazję poprowadzić szkolenie stacjonarne, na którym spotkaliśmy się z lokalnymi przedsiębiorcami, by porozmawiać o handlu internetowym, a także o wyzwaniach związanych z widocznością w internecie – dodaje.

Przestronne sale spotkań umożliwią bardziej efektywną komunikację zarówno wewnątrz firmy, jak i podczas spotkań z partnerami biznesowymi. Dodatkowo, dostępność sal spotkań otwiera nowe perspektywy dla organizacji szkoleń stacjonarnych, co z pewnością przyczyni się do podnoszenia kompetencji przedsiębiorców korzystających z usług Sempire.

Specjaliści od reklamy cyfrowej i e-commerce poszukiwani

Otwarcie nowego biura to także okazja do rozpoczęcia rekrutacji na nowe stanowiska w firmach Sempire i Shoper. Sempire poszukuje pracowników w obszarze SEO i SEM, natomiast Shoper poszerza swój zespół o stanowiska związane ze sprzedażą oraz e-commerce.

– Inwestycja w nowe biuro Sempire to nie tylko krok w kierunku rozwoju samej spółki, ale także szansa na poszerzenie talentów i umiejętności ekspertów w ramach Grupy Shoper – komentuje Paweł Rybak, Chief Commercial Officer  Shoper

Sempire to agencja marketingu internetowego, która specjalizuje się w usługach SEO i SEM. Z roku na rok odnotowuje znaczące wzrosty i zdobywa uznanie klientów. Swoje usługi świadczy m.in dla firm takich jak Ania Kruk, 99rent czy wydawnictwo Publicat. Nowe biuro w Bydgoszczy to kolejny krok w umacnianiu pozycji Sempire jako jednego z liderów w dziedzinie marketingu internetowego.

Grupa Shoper stale rozwija swoje struktury, inwestując w rokujące firmy, takie jak Selium, Apilo czy Sempire, które przyczyniają się do zwiększenia potencjału całej grupy.

O firmie Shoper

Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80. Więcej informacji o firmie na stronie: www.shoper.pl

Prezes Zarządu Marcin Kuśmierz przecina symboliczną wstęgę
Spotkanie kadry zarządzającej z pracownikami

8 stycznia biuro BARR nieczynne

Informujemy, że w dniu 08.01.2024 r. (poniedziałek) biuro Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego będzie zamknięte. Zapraszamy do kontaktu w innym terminie.

8 stycznia 2024 Biuro BARR nieczynne. Zapraszamy do kontaktu w innym terminie

Bydgoscy przedsiębiorcy dzieciom

Podsumowanie akcji "Świąteczne Uśmiechy"

W ostatnich dniach zakończyła się akcja dobroczynna „Świąteczne uśmiechy”, zainicjowana już po raz ósmy przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego. Przedstawiciele obecnych w Bydgoszczy i regionie przedsiębiorstw po raz kolejny zmobilizowali się do działania, przekazując upominki dla małych pacjentów z bydgoskich szpitali oraz rzeczy, które ułatwią i uatrakcyjnią im zajęcia edukacyjno-terapeutyczne w oddziałowych świetlicach.

Akcja zorganizowana została, by wesprzeć pracę dydaktyczno-wychowawczą z pacjentami Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego w Bydgoszczy i innych oddziałów dziecięcych w bydgoskich szpitalach, za którą na co dzień odpowiada Zespół Szkół nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej.

„Jesteśmy dumni, że bydgoski biznes znów pokazał swoje wielkie, szlachetne serce. Kierujemy serdeczne podziękowania do wszystkich osób, przedsiębiorstw i instytucji otoczenia biznesu, które w tym roku wsparły naszą inicjatywę” – mówi Edyta Wiwatowska, Prezes Zarządu Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

„W imieniu uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej w Bydgoszczy serdecznie dziękuję za przekazanie świątecznych upominków dla uczniów szkoły szpitalnej, przebywających na leczeniu w trzech bydgoskich szpitalach. Dzięki życzliwości darczyńców nasi podopieczni otrzymali piękne pomoce ułatwiające codzienną pracę terapeutyczną, tak ważną dla chorego dziecka. Każde wsparcie jest nieocenione, pozwala małym pacjentom radośnie tworzyć i rozwijać umiejętności, a przyjazna atmosfera zabawy sprzyja powrotowi do zdrowia. Dziękujemy za ogromne zaangażowanie i bezinteresowne działania na rzecz uczniów szkoły szpitalnej” – mówi Izabela Maciejewska, dyrektor szkoły.

Wśród tegorocznych darczyńców znaleźli się:

  • Bazy i Systemy Bankowe
  • Palarnia Kawy Bromberg Cafe
  • Jadwiga Kisielewska
  • Volex Poland Sp. z o.o.
  • Kaplast Sp. z o.o.
  • ZP Serwis
  • LedCorn
  • Media System
  • ID Logistics
  • Wunderman Thompson Commerce & Technology
  • Bydgoski Klaster Przemysłowy Dolina Narzędziowa
  • LLJ Software & Electronics
  • MALTEX sp. z o.o.
  • Wytwórnia Sprzętu Medycznego GALMED Katarzyna Meger
  • Mikobud sp. z o.o. sp.k.
  • TMR Plastics sp. z o.o.

Serdecznie dziękujemy!

Akcja Świąteczne Uśmiechy
W OBIEKTYWIE

Wesołych Świąt!

Zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęścia i optymizmu na każdy dzień Nowego Roku życzą zarząd i pracownicy Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego

Bydgoszcz wyróżniona podczas Gali ABSL

Trzecie wyróżnienie dla Miasta Bydgoszczy

Miasto Bydgoszcz miało przyjemność uczestniczyć w Gali Sektora Nowoczesnych Usług dla Biznesu organizowanej przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych ABSL, która odbyła się w Warszawie 7 grudnia 2023 r. Jest to uroczystość integrująca środowisko BSS oraz wszystkich, którzy przyczyniają się do jego rozwoju. Prezes Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego Edyta Wiwatowska odebrała wyróżnienie dla naszego miasta za wkład w rozwój sektora i tworzenie dobrego klimatu dla biznesu.

Doceniając wagę współpracy, nawiązywania partnerstw i dialogu, ABSL wyróżniło organizacje i osoby, które wspierają i aktywnie przyczyniają się do dynamicznego rozwoju sektora, promując go jako znaczącą gałąź gospodarki, pokazując jego siłę, wartość i osiągnięcia. Miasto Bydgoszcz, za wkład w rozwój sektora nowoczesnych usług biznesowych, a także w tworzenie przyjaznego środowiska biznesowego w ostatnich dwóch latach, zostało już po raz trzeci wyróżnione w kategorii: City & Regional Leaders Supporting Business Services Sector.

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego z powodzeniem od wielu lat współpracuje z ABSL w celu rozwijania sektora nowoczesnych usług dla biznesu w regionie. W Bydgoszczy, w tym sektorze zatrudnionych jest 12 500 osób, a na terenie miasta funkcjonuje obecnie ponad 60 podmiotów w tej branży. Jest to doskonałą rekomendacją działań podjętych przez Miasto i BARR dla przyciągania do Bydgoszczy kolejnych projektów inwestycyjnych.

 O wszystkich wyróżnieniach można przeczytać na stronie ABSL.

Zdjęcia ABSL

Translate »