Blog Archives


PAIH organizuje polskie stoiska narodowe

Zostań wystawcą na zagranicznych targach

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza firmy do udziału w polskim stoisku narodowym podczas targów:

  1. Lotniczo-kosmiczne – FIDAE, które odbędą się w dniach 9-14 kwietnia 2024 r. w Santiago de Chile. Formularze zgłoszeniowe przyjmowane będą do 23 lutego 2024 r. Udział w polskim stoisku narodowym jest bezpłatny.

Warunkiem uczestnictwa jest wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie PAIH.

Bliższe informacje o targach można znaleźć przehodząc na oficjalną stronę targów FIDAE.

  1. Sektora spożywczego – ANTAD, które odbędą się w dniach 12-14 marca br. w Guadalajara (Meksyk). Formularze rejestracyjne przyjmowane będą do 28 lutego 2024 r. Udział w polskim stoisku narodowym jest bezpłatny.

Warunkiem uczestnictwa jest wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie PAIH.

Bliższe informacje o targach można znaleźć przechodząc na oficjalną stronę wydarzenia.

  1. Sektora spożywczego – ANUGA SELECT, które odbędą się w dniach 9-11 kwietnia br. w São Paulo (Brazylia). Rejestracja potrwa do 23 lutego 2024 r. Uczestnictwo w polskim stoisku narodowym jest bezpłatne.

Warunkiem uczestnictwa jest wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie PAIH.

Bliższe informacje o targach można znaleźć przechodząc na oficjalną stronę wydarzenia.

Znajdź pracownika na Targach Pracy i Kariery Your Future

targi pracy politechniki bydgoskiej

Ruszyła rejestracja zgłoszeń pracodawców na XVIII edycję Targów Pracy i Kariery Your Future 2024, która odbędzie się 21 marca br. w godzinach 10.00-14.00 w Akademickim Centrum Sportu na kampusie Politechniki Bydgoskiej w Fordonie. 

Wydarzenie kierowane jest do studentów bydgoskich uczelni, uczniów szkół ponadpodstawowych, osób nieaktywnych zawodowo oraz chcących zmienić miejsce zatrudnienia.

Na targach będzie można m.in. zapoznać się z ofertami pracy, staży i praktyk ponad sześćdziesięciu pracodawców, skonsultować dokumenty aplikacyjne z doradcami zawodowymi i przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej.

Podczas wydarzenia odbędzie się debata pt. Rekrutacja wczoraj, a dziś”, w której wezmą udział przedstawiciele pracodawców wielu branż oraz specjaliści działów HR.

Zainteresowane firmy, prosimy o kontakt z Biurem Karier Politechniki Bydgoskiej: targipracy@pbs.edu.pl do dnia 12 lutego 2024 r.

Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszenia znajdują się na stronie organizatora.

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalengo została partnerem wydarzenia.

Targi Pracy i Kariery your Future, 21 marca 2024, godzina 10-14, Akademickie Centrum Sportu, Kampus Politechniki Bydgoskiej

Sempire otworzyło nowe biuro w Bydgoszczy

Grupa Shoper kontynuuje swoje działania w Kujawsko-Pomorskiem

Nowe biuro oferuje znacznie większą przestrzeń dla zespołu oraz nowe możliwości współpracy z klientami. Jednocześnie Sempire ogłasza uruchomienie rekrutacji na szereg nowych stanowisk w swoim bydgoskim biurze.

Zwiększone zapotrzebowanie na usługi tej dynamicznie rozwijającej się spółki stwarza możliwości dla ekspertów w dziedzinie marketingu internetowego. Nowe biuro nie tylko umożliwia lepszą pracę kilkudziesięcioosobowego zespołu, ale również tworzy atrakcyjne warunki dla osób poszukujących nowych wyzwań zawodowych.

Z radością wzmacniamy naszą obecność w regionie. W Bydgoszczy zgromadziliśmy zespół doskonałych specjalistów ds. marketingu internetowego i e-commerce  – komentuje Piotr Markiewicz, Digital Ads Director Grupy Shoper i jednocześnie Członek Zarządu Spółki Sempire – Od czerwca aktywnie uczestniczymy w lokalnym życiu miasta, co pozwoliło nam zbudować stabilny zespół i nawiązać owocną współpracę z Bydgoską Agencją Rozwoju Regionalnego. W ramach tej współpracy mieliśmy okazję poprowadzić szkolenie stacjonarne, na którym spotkaliśmy się z lokalnymi przedsiębiorcami, by porozmawiać o handlu internetowym, a także o wyzwaniach związanych z widocznością w internecie – dodaje.

Przestronne sale spotkań umożliwią bardziej efektywną komunikację zarówno wewnątrz firmy, jak i podczas spotkań z partnerami biznesowymi. Dodatkowo, dostępność sal spotkań otwiera nowe perspektywy dla organizacji szkoleń stacjonarnych, co z pewnością przyczyni się do podnoszenia kompetencji przedsiębiorców korzystających z usług Sempire.

Specjaliści od reklamy cyfrowej i e-commerce poszukiwani

Otwarcie nowego biura to także okazja do rozpoczęcia rekrutacji na nowe stanowiska w firmach Sempire i Shoper. Sempire poszukuje pracowników w obszarze SEO i SEM, natomiast Shoper poszerza swój zespół o stanowiska związane ze sprzedażą oraz e-commerce.

– Inwestycja w nowe biuro Sempire to nie tylko krok w kierunku rozwoju samej spółki, ale także szansa na poszerzenie talentów i umiejętności ekspertów w ramach Grupy Shoper – komentuje Paweł Rybak, Chief Commercial Officer  Shoper

Sempire to agencja marketingu internetowego, która specjalizuje się w usługach SEO i SEM. Z roku na rok odnotowuje znaczące wzrosty i zdobywa uznanie klientów. Swoje usługi świadczy m.in dla firm takich jak Ania Kruk, 99rent czy wydawnictwo Publicat. Nowe biuro w Bydgoszczy to kolejny krok w umacnianiu pozycji Sempire jako jednego z liderów w dziedzinie marketingu internetowego.

Grupa Shoper stale rozwija swoje struktury, inwestując w rokujące firmy, takie jak Selium, Apilo czy Sempire, które przyczyniają się do zwiększenia potencjału całej grupy.

O firmie Shoper

Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80. Więcej informacji o firmie na stronie: www.shoper.pl

Prezes Zarządu Marcin Kuśmierz przecina symboliczną wstęgę
Spotkanie kadry zarządzającej z pracownikami

8 stycznia biuro BARR nieczynne

Informujemy, że w dniu 08.01.2024 r. (poniedziałek) biuro Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego będzie zamknięte. Zapraszamy do kontaktu w innym terminie.

8 stycznia 2024 Biuro BARR nieczynne. Zapraszamy do kontaktu w innym terminie

Bydgoscy przedsiębiorcy dzieciom

Podsumowanie akcji "Świąteczne Uśmiechy"

W ostatnich dniach zakończyła się akcja dobroczynna „Świąteczne uśmiechy”, zainicjowana już po raz ósmy przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego. Przedstawiciele obecnych w Bydgoszczy i regionie przedsiębiorstw po raz kolejny zmobilizowali się do działania, przekazując upominki dla małych pacjentów z bydgoskich szpitali oraz rzeczy, które ułatwią i uatrakcyjnią im zajęcia edukacyjno-terapeutyczne w oddziałowych świetlicach.

Akcja zorganizowana została, by wesprzeć pracę dydaktyczno-wychowawczą z pacjentami Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego w Bydgoszczy i innych oddziałów dziecięcych w bydgoskich szpitalach, za którą na co dzień odpowiada Zespół Szkół nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej.

„Jesteśmy dumni, że bydgoski biznes znów pokazał swoje wielkie, szlachetne serce. Kierujemy serdeczne podziękowania do wszystkich osób, przedsiębiorstw i instytucji otoczenia biznesu, które w tym roku wsparły naszą inicjatywę” – mówi Edyta Wiwatowska, Prezes Zarządu Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

„W imieniu uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej w Bydgoszczy serdecznie dziękuję za przekazanie świątecznych upominków dla uczniów szkoły szpitalnej, przebywających na leczeniu w trzech bydgoskich szpitalach. Dzięki życzliwości darczyńców nasi podopieczni otrzymali piękne pomoce ułatwiające codzienną pracę terapeutyczną, tak ważną dla chorego dziecka. Każde wsparcie jest nieocenione, pozwala małym pacjentom radośnie tworzyć i rozwijać umiejętności, a przyjazna atmosfera zabawy sprzyja powrotowi do zdrowia. Dziękujemy za ogromne zaangażowanie i bezinteresowne działania na rzecz uczniów szkoły szpitalnej” – mówi Izabela Maciejewska, dyrektor szkoły.

Wśród tegorocznych darczyńców znaleźli się:

  • Bazy i Systemy Bankowe
  • Palarnia Kawy Bromberg Cafe
  • Jadwiga Kisielewska
  • Volex Poland Sp. z o.o.
  • Kaplast Sp. z o.o.
  • ZP Serwis
  • LedCorn
  • Media System
  • ID Logistics
  • Wunderman Thompson Commerce & Technology
  • Bydgoski Klaster Przemysłowy Dolina Narzędziowa
  • LLJ Software & Electronics
  • MALTEX sp. z o.o.
  • Wytwórnia Sprzętu Medycznego GALMED Katarzyna Meger
  • Mikobud sp. z o.o. sp.k.
  • TMR Plastics sp. z o.o.

Serdecznie dziękujemy!

Akcja Świąteczne Uśmiechy
W OBIEKTYWIE

Wesołych Świąt!

Zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęścia i optymizmu na każdy dzień Nowego Roku życzą zarząd i pracownicy Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego

Bydgoszcz wyróżniona podczas Gali ABSL

Trzecie wyróżnienie dla Miasta Bydgoszczy

Miasto Bydgoszcz miało przyjemność uczestniczyć w Gali Sektora Nowoczesnych Usług dla Biznesu organizowanej przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych ABSL, która odbyła się w Warszawie 7 grudnia 2023 r. Jest to uroczystość integrująca środowisko BSS oraz wszystkich, którzy przyczyniają się do jego rozwoju. Prezes Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego Edyta Wiwatowska odebrała wyróżnienie dla naszego miasta za wkład w rozwój sektora i tworzenie dobrego klimatu dla biznesu.

Doceniając wagę współpracy, nawiązywania partnerstw i dialogu, ABSL wyróżniło organizacje i osoby, które wspierają i aktywnie przyczyniają się do dynamicznego rozwoju sektora, promując go jako znaczącą gałąź gospodarki, pokazując jego siłę, wartość i osiągnięcia. Miasto Bydgoszcz, za wkład w rozwój sektora nowoczesnych usług biznesowych, a także w tworzenie przyjaznego środowiska biznesowego w ostatnich dwóch latach, zostało już po raz trzeci wyróżnione w kategorii: City & Regional Leaders Supporting Business Services Sector.

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego z powodzeniem od wielu lat współpracuje z ABSL w celu rozwijania sektora nowoczesnych usług dla biznesu w regionie. W Bydgoszczy, w tym sektorze zatrudnionych jest 12 500 osób, a na terenie miasta funkcjonuje obecnie ponad 60 podmiotów w tej branży. Jest to doskonałą rekomendacją działań podjętych przez Miasto i BARR dla przyciągania do Bydgoszczy kolejnych projektów inwestycyjnych.

 O wszystkich wyróżnieniach można przeczytać na stronie ABSL.

Zdjęcia ABSL

Nokia w Centrum Miasta

Otwarcie nowej siedziby

W biurowcu Nokturn przy ul. M. Ogińskiego Nokia Bydgoszcz oficjalnie otworzyła swoją nową siedzibę. Firma jest jednym z wiodących pracodawców w mieście – zatrudnia ponad 1000 osób. 

– Nokia Bydgoszcz to jedna z tych firm, które są dumą Miasta. Specjaliści najwyższej klasy właśnie z Bydgoszczy pracują nad produktami i rozwiązaniami dla klientów z całego świata. Firma jest też jednym z największych pracodawców nad Brdą. Dziękuję, że współtworzycie Państwo prestiż i markę Miasta – mówił podczas otwarcia Prezydent Rafał Bruski. Nowa siedziba oddziału globalnej firmy mieści się w nowoczesnym kompleksie biurowo-mieszkaniowym  wzniesionym pomiędzy ulicami M. Ogińskiego i F. Chopina. W jego skład wchodzą 2 biurowce i  3 budynki wielorodzinne. Wcześniej w tym miejscu funkcjonowało stare lodowisko „Torbyd”, które po zamknięciu zostało zbudowane od podstaw w zupełnie nowej lokalizacji.

W bydgoskim Centrum Technologicznym Nokii specjaliści z różnych działów codziennie obsługują klientów z całego świata. Działy R&D, Global Services, Professional Services, ICC Factory pracują w najwyższych standardach, aby zapewnić najlepszą jakość dostarczanych produktów i usług. Obecnie Centrum Technologiczne Nokia w Bydgoszczy zatrudnia ponad 1000 specjalistów z różnych dziedzin oraz posiada jedno z najnowocześniejszych wirtualnych laboratoriów w Polsce. W jednej lokacji łączy się wiedzę i doświadczenie ekspertów z kluczowych działów. Specjaliści Nokia prosto z Bydgoszczy wspierają klientów na całym świecie: top-end laboratoria zarówno dla R&D (prace badawczo-rozwojowe), jak i zespołów usługowych; działalność R&D (badawczo-rozwojowa) dla wybranych produktów sieci core’owych; działalność produkcyjna (manufacturing operations) – w oparciu o partnerów; produkty i rozwiązania o obiegu zamkniętym (regeneracja).

Nokia prowadzi też w Bydgoszczy wiele inicjatyw, które mają na celu popularyzację sektora badawczo-rozwojowego oraz sieci teleinformatycznych wśród lokalnej społeczności, jednocześnie inwestując w uczniów szkół średnich i studentów wyższych uczelni.”Nokia Bydgoszcz R&D Academy”, programy praktyk studenckich „Summer Trainees”, cykliczne warsztaty „Girls4Girls” czy konferencja „Kobiety IT” – promowanie programowania wśród kobiet. „Women of IT”, której siódma edycja odbyła się 23 listopada br. w Bydgoszczy i on-line jest pokazuje, że Nokia jako światowy lider innowacji i najnowszych technologii dostrzega wartość, jaką kobiety wnoszą do firmy na wszystkich poziomach. Konferencja Kobiety IT to jedno z największych wydarzeń w regionie od 2017 roku, skierowane głównie do dziewcząt, które dopiero wkraczają na rynek pracy, a także kobiet, które wciąż szukają swojej pasji i nowej ścieżki kariery. Przekonani, że różnorodność sprzyja innowacyjności i kreatywności, a kobiety uwielbiają pracować nad nowymi technologiami, specjaliści Nokii zachęcają kobiety do rozwijania swoich zainteresowań w obszarze STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics).

W Polsce Nokia, oprócz Bydgoszczy, ma biura w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Dyrektorem Nokia Bydgoszcz jest Krzysztof Szweda.

Warto wiedzieć:

Bydgoska historia firmy rozpoczęła się w listopadzie 1928 roku, kiedy to firma Krzymień i Paszke Warsztaty Precyzyjno-Mechaniczne i Optyczne dostarczyła pierwsze części telekomunikacyjne dla Polskich Kolei Państwowych. Stanisław Krzymień był mistrzem mechaniki precyzyjnej. Doświadczenie zawodowe nabył m.in. w niemieckich przedsiębiorstwach (Carl Zeiss Jena, Goerz-Berlin, Otto Tropfer, czy Askania Werke). Rozwój przedsiębiorstwa odbywał się w kontekście gwałtownego rozwoju przemysłu teletechnicznego w Polsce, związanego z postępem elektryfikacji i telefonizacji kraju. Kapitał zakładowy spółki był w całości pochodzenia krajowego, co odróżniało przedsiębiorstwo od innych przedsiębiorstw teletechnicznych w Polsce, które zakładano jako filie zagraniczne. Przez następne 90 lat firma przechodziła przez liczne przekształcenia, przetrwała trudne czasy wojny, upaństwowienie, stając się w latach 70. jednym z najszybciej rozwijających się zakładów w Bydgoszczy pod nazwą Telkom-Telfa. W latach 90. firmę przejął amerykański koncern AT&T, który przeprowadził gruntowną modernizację zakładu. Następnie w wyniku restrukturyzacji, oddział w Bydgoszczy wszedł w skład firmy Lucent-Technologies. W roku 2006 w wyniku fuzji powstała globalna spółka Alcatel-Lucent. Najnowszy zapis na karcie historii stanowi przejęcie spółki w roku 2016 przez firmę NOKIA – czołowego światowego producenta rozwiązań teleinformatycznych. Dzięki bogatej historii, pomimo zmieniającego się oblicza, firma stanowi integralną część Bydgoskiego Dziedzictwa Przemysłowego.

Prezydent Rafał Bruski wręcza pamiątkowe zdjęcie Bydgoszczy Dyrektorowi Nokii - Krzysztofowi Szwedzie

źródło: Urząd Miasta Bydgoszczy

nowa siedziba Nokii, szry, przeszklony biurowiec czteropiętrowy

Zabezpieczanie ryzyka walutowego w firmie

Szkolenie w formule hybrydowej

Zapraszamy przedsiębiorców sektora MŚP z województwa kujawsko-pomorskiego do udziału w szkoleniu pn.: „Zabezpieczanie ryzyka walutowego w firmie”, które odbędzie się 6-7 grudnia w formule hybrydowej — pierwszy dzień stacjonarnie w siedzibie Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, drugi dzień online. Organizatorem wydarzenia jest Enterprise Europe Network przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., przy współpracy z Domem Maklerskim AFS.

Szkolenie adresowane jest do osób, które osobiście przeprowadzają transakcje wymiany walut w swoich firmach (sprzedaż waluty z eksportu oraz zakup waluty na płatności importowe), lub do osób nadzorujących takie transakcje wymiany walut, a także osób zajmujących się kwestiami

Prelegenci zaprezentują swoje metody od „kuchni”, wypracowane na przestrzeni 25 lat działalności na rynku walutowym. Opowiedzą na temat bieżącej sytuacji na rynku EUR/PLN, EUR/USD oraz USD/PLN, przekażą informacje na temat rachunkowości zabezpieczeń oraz omówią metody księgowego i kasowego zarządzania ryzykiem walutowym.

Udział w spotkaniu jest BEZPŁATNY.

Szczegółowe informacje, agenda oraz formularz zgłoszenia dostępny jest na stronie Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości

Podsumowanie

16. edycja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości dobiegła końca. Tegorocznej impreza odbyła się pod hasłem rewolucji technologicznych.

Tradycyjnie, oficjalne rozpoczęcie cyklu przedsiębiorczych spotkań miało miejsce podczas konferencji „Start-Up Bydgoszcz!”, gdzie wspólnie z ToastMasters uczestnicy uczyli się jak występować publicznie podczas biznesowych spotkań. Oprócz tego odbyło się wiele spotkań w szkołach, w siedzibach przedsiębiorców oraz konferencji, szkoleń i warsztatów poświęconych tematyce rozwoju biznesowego, nowoczesnych technologii i wykorzystywania sztucznej inteligencji w życiu zawodowym. Ostatecznie w województwie kujawsko-pomorskim odbyło się 51 wydarzeń zorganizowanych przez 23 partnerów, w których uczestniczyły 6924 osoby.

27.11.2023 r. w Warszawie odbyło się oficjalne ogólnopolskie podsumowanie Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Koordynatorzy z wszystkich województw dzielili się informacjami ze swoich regionów, dobrymi praktykami i pomysłami na nowe działania dla przedsiębiorców.

Szczególne podziękowania za ogromne zaangażowanie kierujemy do tegorocznych Partnerów Regionalnych ŚTP, wśród których znaleźli się:

  • Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna,
  • Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży,
  • Zespół Szkół Budowlanych w Bydgoszczy,
  • Stowarzyszenie Wspierania Rozwoju Gospodarczego Ziemi Świeckiej „Inkubator Przedsiębiorczości”,
  • Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej we Włocławku,
  • Włocławskie Centrum Biznesu,
  • Zespół Szkół Samochodowych im. Tadeusza Kościuszki we Włocławku,
  • Wydział Zarządzania Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich,
  • Lokalna Grupa Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”,
  • Bydgoska Szkoła Wyższa,
  • „Pracodawcy Pomorza i Kujaw” Związek Pracodawców,
  • Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy,
  • Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 im. L. Braille’a w Bydgoszczy,
  • Urząd Statystyczny w Bydgoszczy,
  • Stowarzyszenie Przedsiębiorców Kujaw i Pomorza,
  • Koło Naukowe Prawo&Biznes, Wydziału Prawa i Ekonomii UKW,
  • Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Bydgoszczy,
  • Bydgoski Klaster Informatyczny,
  • Shoper S.A.,
  • Jednostka Samorządu Terytorialnego,
  • Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Oddział Kujawsko-Pomorski,
  • Fundacja Emic,
  • Porozumienie Bydgoskich Biur Karier.
Translate »