Blog Archives


Wpływ pakietu „Fit for 55” na MŚP

Webinarium w ramach projektów DEESME2050 oraz KNOWnNEBs

Zapraszamy na webinarium „Wpływ pakietu Fit for 55 na MŚP”, które odbędzie się 5 grudnia 2024 w godzinach 10.00-11.30. Organizatorem webinarium jest Krajowa Agencja Poszanowania Energii. W trakcie spotkania  eksperci omówią następujące zagadnienia:

  • Ślad węglowy przedsiębiorstwa – dyrektywy unijne i wymagania rynkowe
  • Ślad węglowy budynków – nowe regulacje
  • Audyty energetyczne w MŚP – nowe obowiązki
  • Projekty DEESME2050 i KNOWnNEBs – jak z nich skorzystać?
  • Możliwości wsparcia MŚP po wprowadzeniu ETS2 (dyskusja).

Pakiet „Fit for 55” wyznacza ambitne cele redukcji emisji, które wymagają aktywnego zaangażowania również od MŚP. Niezbędne będzie zapewnienie im odpowiedniego wsparcia – zarówno finansowego, jak i doradczego – aby mogły efektywnie dostosować się do nowych regulacji, zmniejszyć swój ślad węglowy i jednocześnie zachować konkurencyjność na rynku.

Pakiet „Fit for 55” (F55) to strategiczna inicjatywa Unii Europejskiej mająca na celu osiągnięcie redukcji emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 55% do 2030 roku. Dostosowanie się do nowych regulacji, takich jak rozszerzenie systemu ETS2 (Emissions Trading System), stawia przed MŚP wiele wyzwań, ale także otwiera możliwości transformacji w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Udział w webinarium jest bezpłatny.

Szczegółowe informacje oraz formularz rejestracyjny znajduje się na stronie Krajowej Agencji Poszanowania Energii.

Podaruj dzieciom z bydgoskich szpitali „świąteczny uśmiech”

BYDGOSCY PRZEDSIĘBIORCY Z POMOCĄ MAŁYM PACJENTOM

Okres Świąt Bożego Narodzenia to zwykle moment, w którym staramy się odnaleźć odrobinę pozytywnych emocji, uśmiechu i odpoczynku od codziennych spraw. Przedświąteczny czas to także wspaniała okazja, by podzielić się dobrocią i sprawić radość innym, choćby najdrobniejszym gestem.

Wierzymy, że uśmiechy mają wielką moc, dlatego jak co roku pragniemy je wywołać na twarzach małych pacjentów, mobilizując siły wspólnie z bydgoskim sektorem biznesu. Zachęcamy przedsiębiorstwa z Bydgoszczy i regionu do włączenia się w akcję dobroczynną „Świąteczne uśmiechy”, organizowaną już po raz dziewiąty przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego (BARR).

Idea akcji

Akcję realizujemy na rzecz dzieci – podopiecznych świetlic prowadzonych przez Zespół Szkół nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej w Bydgoszczy w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym im. J. Brudzińskiego oraz na oddziałach innych bydgoskich szpitali. Zachęcamy do przekazania na ten cel podarunków, które mogłyby doposażyć świetlice na oddziałach szpitali, a także ułatwić i uatrakcyjnić chorym dzieciom codzienne zajęcia wychowawczo-dydaktyczne i terapeutyczne.

„Świąteczne uśmiechy” zainicjowaliśmy już kilka lat temu i co roku dzięki ofiarności bydgoskich firm, ich pracowników, a także osób prywatnych, udaje się zebrać wiele produktów, z których korzystają podopieczni szpitalnych świetlic. Akcję tę doceniają także same przedsiębiorstwa, znajdując w niej okazję do zaangażowania się nawet niewielkich organizacji i ukazania szlachetnej strony bydgoskiego biznesu.

Co można przekazać?

W tym roku szkolnym na oddziałach szpitalnych realizowany jest projekt edukacyjny „Mydełkowy zawrót głowy”, w ramach którego dzieci własnoręcznie wykonują mydełka – dla siebie, a także w prezencie dla innych osób. Aby móc kontynuować zajęcia potrzebna jest:

  • baza mydlana,
  • barwniki,
  • foremki silikonowe w różnych kształtach (np. motylek, kość, dinozaury, róża, choinka, roboty, aniołek),
  • torebki, woreczki celofanowe do ozdobnego pakowania mydełek.

Aktualnie w placówce potrzebne są również:

  • artykuły papiernicze i dekoracyjne do zajęć plastycznych i kreatywnych, w tym szczególnie:
    • kolorowy papier A4 i A3, bloki techniczne białe i kolorowe, kolorowanki, bloki papierów do kartek z motywami świątecznymi, papier brokatowy, papier w gwiazdki,
    • farby do malowania palcami, farby plakatowe, farby plakatowe w piórze pastele, farby akrylowe w tubkach (najlepiej białe),
    • markery/pisaki permanentne,
    • kleje w sztyfcie, kleje magie w tubkach, kleje do decoupage, pędzle kreatywne,
    • wykrojniki do maszynki typu big shot,
    • materiały kreatywne (np. kwadraty do origami, haft diamentowy, ozdoby pasmanteryjne, papiery ozdobne, wstążki, malowanie po numerach, ),
    • plastelina, ciastolina Play Doh, koszulki do segregatorów.
  • wzorniki do koralików Pyssla, Koraliki Hama Maxi – małe i duże, zestawy koralików do robienia bransoletek,
  • kolorowanki, krzyżówki i łamigłówki w różnych poziomach edukacyjnych,
  • łatwe do dezynfekcji gry dydaktyczne i familijne oraz gry typu Smart: np. Rebel Gra Kotobirynt, BARD Gra Carcassonne, Mattel Gra Karty Uno, Epee Gra Czas na tort, Mattel Gra Blokus,
  • pomoce sensoryczne typu gniotki, piłki antystresowe, itp.,
  • stoliki do łóżek,
  • sztywne podkładki na stoły,
  • puzzle dla małych i dużych dzieci,
  • drobne upominki (piórniki, butelki do wody, gadżety, torebki, sakiewki, lalki, klocki kreatywne, torby – nerki, itp.),
  • książki i zabawki (które wykorzystane  zostaną np. jako nagrody  w konkursach organizowanych dla dzieci w ciągu roku),
  • pomoce

Z uwagi na restrykcje sanitarne obowiązujące w szpitalu, przekazane przedmioty powinny być nowe i nieużywane. Wraz z personelem szkoły jesteśmy przekonani, że każda forma wsparcia z Państwa strony ułatwi placówce funkcjonowanie oraz wywoła dziecięce uśmiechy, umilając małym pacjentom chwile spędzone w szpitalu.

Jak się włączyć?

Tegoroczna  akcja  „Świąteczne  uśmiechy”  potrwa  do 19 grudnia  2024 r.  Osoby i przedsiębiorstwa chcące włączyć się w to przedsięwzięcie serdecznie prosimy o kontakt z pracownikami BARR w celu odnotowania zgłoszenia się do akcji i przekazania szczegółów związanych z dostarczeniem upominków:

  • Katarzyna Tomaszewska-Dobosz – tel. +48 885 508 950, e-mail: katarzyna.tomaszewska@barr.pl
  • Agnieszka Kreńska – tel. +48 885 556 798, e-mail: agnieszka.krenska@barr.pl

Paczki z podarunkami będą przyjmowane w siedzibie Zespołu Szkół nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 4 w Bydgoszcz (gmach biblioteki pedagogicznej). Ich przekazanie będzie mogło nastąpić osobiście lub za pośrednictwem kuriera/poczty.

Serdecznie dziękujemy za Państwa zaangażowanie!

Rozpoczynamy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości

Przedsiębiorczość dla każdego

W dniach 18-24 listopada odbywa się 17. edycja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości (ŚTP) w Polsce. Tegoroczna edycja, realizowana pod hasłem „Przedsiębiorczość dla każdego”, ma na celu promowanie idei przedsiębiorczości dostępnej dla wszystkich – niezależnie od wieku, wykształcenia czy lokalizacji.

Regionalnym koordynatorem ŚTP w województwie kujawsko-pomorskim jest Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego (BARR). Do współpracy zgłosiło się łącznie 20 partnerów z regionu, którzy przygotowali blisko 50 bezpłatnych inicjatyw dotyczących rozwijania postaw przedsiębiorczych. W tym roku w naszym regionie ŚTP zawita m.in. do takich miast jak Bydgoszcz, Włocławek, Lipno, Szubin, Wąbrzeźno, Świecie, Chodecz czy wsi takich jak Stary Brześć.

BARR zaprasza na wydarzenia własne

Oficjalne otwarcie ŚTP w województwie kujawsko-pomorskim nastąpi podczas konferencji „Start-Up Bydgoszcz!”, współorganizowanej tym razem z PwC Polska, 18 listopada 2024 r. Tematem przewodnim będą wyzwania czekające przedsiębiorców w 2025 r. 19  listopada spotkamy się online z Państwową Inspekcją Pracy i porozmawiamy o przeciwdziałaniu mobbingowi. Zapraszamy także na stacjonarne wydarzenia organizowane w Bydgoskim Parku Przemysłowo-Technologicznym, w biurowcu IDEA Przestrzeń Biznesu: „Spotkanie z przedsiębiorczością – instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców” (19.11), „Lejek sprzedażowy w praktyce: od pierwszego kontaktu po finalizację transakcji” (20.11), „Trzy filary biznesu w branży przemysłowej i usługowej” (21.11) i „Zaplanuj sobie sukces! Jak użyć motywacji do tworzenia i realizowania planów biznesowych” (22.11).

ŚTP w Bydgoszczy  

Centrum Nauki i Kultury Młyny Rothera zaprasza na spotkanie „Dziedzictwo na talerzu, czyli spotkanie z ekonomią społeczną od kuchni” (18.11), podczas którego uczestnicy dowiedzą się, jak działają przedsiębiorstwa społeczne. W Operze Nova odbędzie się III Bydgoski Kongres Informatyczny „Opera Camp” (18.11), gdzie lokalna społeczność IT po raz kolejny będzie rozmawiać o wyzwaniach stojącymi przed branżą oraz możliwościami integracji i rozwoju. Nadwiślański Związek Pracodawców Lewiatan opowie, jak skutecznie pozyskiwać zamówienia Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz Banku Światowego (20.11), a Magdalena Andler zaprosi do swojego Atelier,  w którym pokaże jak wykorzystać swój wizerunek do budowania trwałych relacji biznesowych (20.11). Stowarzyszenie Pracy Społecznej zaprasza na debatę „Doświadczenia ukraińskiego przedsiębiorcy w Polsce” (20.11). Tradycyjnie nie zawiodły lokalne uczelnie. Wyższa Szkoła Gospodarki zaprasza na spotkanie z pracownikiem Sekcji Aktywizacji Zawodowej, który pomoże w określeniu silnych stron oraz typu osobowości zawodowej i określi możliosci przyszłej ścieżki zawodowej (20.11). Politechnika Bydgoska zaprasza na kreatywne projektowanie rozwiązań biznesowych (20.11). A koło naukowe  „Prawo&Biznes” działające przy Wydziale Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy zorganizuje warsztaty praktyczne „Podatek od nieruchomości krok po kroku: od przepisów do praktyki”. (21.11).

ŚTP w regionie

Szereg aktywności zaplanowali wieloletni partnerzy ŚTP. Włocławskie Centrum Biznesu – Inkubator Innowacji i Przedsiębiorczości zaprasza na szkolenia poświęcone wykorzystaniu sztucznej inteligencji w procesie budowania kariery, modelom biznesowym w praktyce i spotkanie networkingowe dla przedsiębiorców. Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o. organizuje wycieczki zawodoznawcze do firm i spotkania z biznesem w powiatach. Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży pokaże m.in. jak rozwijać kompetencje przedsiębiorcze za pomocą gry CashFlow, a Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Bydgoszczy, Oddział Zamiejscowy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Toruniu – jak prowadzić rozgrywkę w „Chłopskiej Szkole Biznesu”.

Jak wyszukać i zapisać się na wydarzenia w ramach ŚTP?

Lista wszystkich wydarzeń dostępna jest na stronie internetowej Fundacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w zakładce „Wydarzenia” https://tp2024-search.konfeo.com/search. Tam też uczestnicy mogą się rejestrować na poszczególne imprezy – w większości wcześniejsze zapisy są obowiązkowe, a udział jest bezpłatny.

Partnerzy regionalni

Sprawdź już dziś, z czego możesz skorzystać i co zaplanowali partnerzy Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w województwie kujawsko-pomorskim, którymi są:

  • Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny,
  • Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu,
  • Bydgoski Klaster Informatyczny,
  • Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu, Oddział Zamiejscowy w Bydgoszczy, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej,
  • Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży w Bydgoszczy,
  • Lokalna Grupa Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”,
  • Włocławskie Centrum Biznesu – Inkubator Innowacji i Przedsiębiorczości,
  • Koło Naukowe „Prawo&Biznes” Wydziału Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy,
  • Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o.,
  • Stowarzyszenie Wspierania Rozwoju Gospodarczego Ziemi Świeckiej „Inkubator Przedsiębiorczości”,
  • Wydział Zarządzania Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy,
  • Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille’a w Bydgoszczy,
  • Centrum Nauki i Kultury Młyny Rothera,
  • Zespół Szkół Handlowych im. M. Dąbrowskiej w Bydgoszczy,
  • Nadwiślański Związek Pracodawców Lewiatan,
  • Atelier Wizerunku Magdaleny Andler AWMA,
  • Stowarzyszenie Pracy Społecznej,
  • Uniwersytet WSB Merito w Toruniu,
  • Wyższa Szkoła Gospodarki,
  • Bydgoska Szkoła Wyższa.

Patronat honorowy nad 17. edycją Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości objęli: Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki, Prezydent Miasta Bydgoszczy Rafał Bruski, Prezydent Grudziądza Maciej Jan Glamowski, Prezydent Miasta Inowrocławia Arkadiusz Fajok i Prezydent Włocławka – Krzysztof Kukucki.

Patronat medialny nad imprezą objęli: portal Bydgoszcz.pl, portal Metropoliabydgoska.pl, Express Bydgoski, Gazeta Pomorska, Polskie Radio PiK i TVP3 Bydgoszcz.

Partnerem Strategicznym wydarzenia jest sieć sklepów franczyzowych Żabka.

 

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 18-24 listopada 2024

Bydgoski Kongres Informatyczny Opera Camp

Spotkaj się z liderami branży IT, lokalnego biznesu i środowiskiem akademickim

18 listopada 2024 r. w OPERA NOVA odbędzie się trzecia edycja bydgoskiego kongresu informatycznego OPERA CAMP. Organizatorem wydarzenia jest Bydgoski Klaster Informatyczny i tworzący stowarzyszenie przedstawiciele branży technologicznej. Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego jest partnerem.

W tym roku wystąpienia koncentrują się wokół zagadnień ekspansji biznesowej, sztucznej inteligencji oraz cyberbezpieczeństwa. Event jest również okazją do aktywnego i skutecznego networkingu w gronie kadry menedżerskiej i c-levelu. Konferencja rozpocznie się debatą „PERSPECTIVES”, którą poprowadzi Jakub Tomczewski (Prezes Bydgoskiego Klastra Informatycznego).

Udział jest bezpłatny, jednak obowiązuje rejestracja.

Pełna agenda oraz formularz rejestracyjny dostępny jest na stronie wydarzenia.

Women of IT – konferencja

NOKIA Bydgoszcz zaprasza Uczennice, Studentki oraz Kobiety zainteresowane pracą w IT

Zapraszamy na 8. edycję Konferencji Women of IT, która odbędzie się 21 listopada 2024 o godz.9.00 w Hotelu Holiday Inn w Bydgoszczy oraz w formie streamingu online.

Women of IT to od 2017 jedno z największych wydarzeń w regionie, adresowane głównie do kobiet, które dopiero wchodzą na rynek pracy, a także pań, które wciąż szukają swojej pasji i nowej drogi zawodowej. Nokia Women of IT motywuje, wspiera i łamie stereotypy! Ponieważ różnorodność sprzyja innowacyjności i kreatywności, a kobiety uwielbiają pracować nad nowymi technologiami i rozwijać się naukowo, Nokia pragnie zachęcić do rozwoju zainteresowań w obszarze STEM (ang. Science, Technology, Engineering, and Mathematics). Wszystko po to, aby przekonać, że świat nowych technologii jest osiągalny dla każdego, a kobiet jest w nim stanowczo za mało.

Konferencja składa się z 4 paneli, podczas których 16 prelegentek wygłosi wystąpienia motywacyjne i techniczne. Ponadto, odbędą się ekskluzywne sesje mentorskie f2f z wykładowczyniami. W tym roku Nokia przygotowała jeszcze więcej miejsc, aby zapewnić możliwość udziału każdej kobiecie, która chce dowiedzieć się więcej o pracy w branży IT i telekomunikacyjnej.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, wymagana jest wcześniejsza rejestracja.

Więcej informacji o prelegentkach i agendzie oraz formularz rejestracji znajduje się na stronie konferencji.

Warsztaty dla firm z branży budowalnej

Akcelerator dla branży budowlanej

Jesteś przedsiębiorcą z branży budowlanej? Chciałbyś rozpocząć lub wzmocnić swoją obecność na rynkach zagranicznych? Zapraszamy do wzięcia udziału w bezpłatnych warsztatach online, które odbędą się 21 i 22 listopada br. Organizatorem jest Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Projekt skierowany jest do firm z branży budowlanej, które prowadzą działalność na terenie naszego kraju i eksportują swoje produkty lub są zainteresowane wejściem na rynki zagraniczne. Akcelerator branżowy skierowany jest do przedsiębiorstw z dominującym udziałem polskiego kapitału.

Uczestnicy warsztatów dowiedzą się o możliwościach wsparcia finansowego i instytucjonalnego jakie oferuje Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Finance, Polski Fundusz Rozwoju, PFR Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A– Fundusz Ekspansji Zagranicznej, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A, NCBR, czy Bank Gospodarstwa Krajowego.

Wydarzenie będzie okazja do poznania odpowiedzi na pytania:

  • w jaki sposób obniżyć koszt importu zaopatrzeniowego i wziąć udział w przetargach organizacji międzynarodowych
  • jakie rynki są perspektywiczne dla eksportu branży
  • w jaki sposób mierzyć się z barierami w dostępie do rynków pozaunijnych
  • jak zabezpieczyć swój eksport lub go sfinansować
  • jak skorzystać z dostępnych instrumentów wsparcia eksportu i promocji

Nabór trwa do 15 listopada 2024 r.  

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

Zadbaj o bezpieczeństwo swojej firmy w sieci

Bezpłatny kurs online

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) wraz z Niebezpiecznik.pl przygotował bezpłatny kurs online „Firma bezpieczna cyfrowo”, który krok po kroku pokazuje, jak w prosty sposób zabezpieczyć firmę w sieci, podnieść standardy bezpieczeństwa i uchronić się przed kosztownymi incydentami.

Najnowsze dane z raportu „Cyberportret polskiego biznesu” (październik 2024), przygotowanego przez ESET i DAGMA Bezpieczeństwo IT, przedstawiają niepokojący obraz stanu zabezpieczeń cybernetycznych polskich firm. Ponad 40% z nich nadal nie stosuje oprogramowania antywirusowego. W konsekwencji co piąty pracownik padł ofiarą cyberataku w miejscu pracy, a aż 88% firm przyznaje, że w ciągu ostatnich pięciu lat doświadczyło incydentu związanego z cyberbezpieczeństwem. Raport ujawnia również, że aż 52% pracowników nie przeszło żadnego szkolenia z tego zakresu w ciągu ostatnich pięciu lat, co sprawia, że są oni w dużej mierze nieprzygotowani na szybko zmieniające się zagrożenia cyfrowe. Co więcej, jedynie 26% pracowników uczestniczyło w takich szkoleniach więcej niż raz – to zdecydowanie zbyt niski odsetek, zważywszy na rosnące ryzyko cyberataków i coraz bardziej zaawansowane techniki stosowane przez cyberprzestępców.

Kurs skierowany jest do:

  • przedsiębiorców, którzy chcą świadomie chronić swoją firmę w sieci i zabezpieczać dane swoje oraz klientów przed cyberzagrożeniami,
    • pracowników mających dostęp do danych wrażliwych, którzy chcą nauczyć się, jak unikać ataków phishingowych, złośliwego oprogramowania i innych zagrożeń,
    • osób nietechnicznych, pragnących w przystępny sposób poznać zasady bezpieczeństwa w codziennej pracy biurowej,
    • osób chcących zdobyć umiejętności przyszłości i poszerzyć swoją wiedzę na temat ochrony cyfrowej.

Dlaczego warto wziąć udział?

Ataki w sieci mogą sparaliżować działalność każdej firmy, ale dzięki odpowiednim działaniom można skutecznie im zapobiegać. Kluczowe jest zrozumienie, jak rozpoznawać zagrożenia, chronić wrażliwe dane oraz unikać typowych błędów, które cyberprzestępcy mogą wykorzystać do włamań. Uczestnicząc w kursie, dowiesz się, jak w prosty sposób zabezpieczyć firmę w sieci, podnieść standardy bezpieczeństwa i uchronić się przed kosztownymi incydentami.

  • Poznasz najczęściej stosowane metody ataków, które cyberprzestępcy wykorzystują przeciw polskim firmom.
  • Nauczysz się tworzyć silne hasła i skutecznie nimi zarządzać.
  • Dowiesz się, jak postępować w przypadku cyberataku.
  • Zrozumiesz, jak przestępcy mogą wykorzystywać informacje udostępniane przez Ciebie do przeprowadzania ataków socjotechnicznych.
  • Otrzymasz praktyczne wskazówki dotyczące bezpiecznej pracy zdalnej, które pomogą chronić dane Twojej firmy przed niepowołanym dostępem.

Kurs prowadzi Mateusz Ossowski: trener w Niebezpiecznik.pl. Z branżą technologiczną związany jest od 2012 r., specjalizuje się w branży SaaS, budując i rozwijając działy sprzedaży na rynki polskie i zagraniczne. Wielokrotnie prowadził zajęcia na Collegium Civitas, Uniwersytecie Warszawskim, Szkole Głównej Handlowej, Uniwersytecie Gdańskim z zakresu marketingu i sprzedaży. Entuzjasta cyberbezpieczeństwa.

Szczegółowe informacje na temat kursu oraz sposobu dołączenia można znaleźć przechodząc na platformę e-learningową Strefa Wiedzy PFR.

Różnorodność w miejscu pracy – konferencja

Siła różnorodnych perspektyw kluczem do skutecznego budowania zespołu

Zapraszamy do udziału w konferencji „Różnorodność w miejscu pracy – siła różnorodnych perspektyw kluczem do skutecznego budowania zespołu”, która odbędzie się 15 listopada w Miejskim Centrum Kultury w Bydgoszczy. Konferencja skierowana jest do pracodawców, liderek i liderów, którzy chcą w pełni wykorzystać potencjał różnorodności w swoich organizacjach. W dzisiejszym dynamicznym świecie, różnorodność staje się kluczowym elementem budowania innowacyjnych i efektywnych zespołów.

Program konferencji obejmuje:

  • prelekcję ekspertów w dziedzinie różnorodności,
  • panele dyskusyjne z bydgoskimi pracodawcami, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami oraz najlepszymi praktykami.

Agenda:

10:30 – 11:00 REJESTRACJA

11:00 – 11:05 POWITANIE

11:05 – 11:15 PREZENTACJA BYDGOSZCZY – MIASTA RÓWNYCH SZANS Iwona Waszkiewicz, Zastępczyni Prezydenta Miasta Bydgoszczy

11:15 – 11:30 PREZENTACJA RÓŻNORODNOŚCI BYDGOSKIEGO BIZNESU OKIEM BYDGOSKIEJ AGENCJI ROZWOJU REGIONALNEGO

11:30 – 12:00 WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA RÓŻNORODNOŚCIĄ: KLUCZOWE POJĘCIA I WYZWANIA Irena Madej, Karta Różnorodności w Polsce koordynowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu

12:00 – 12:30 PRZERWA KAWOWA

12:30 – 13:15 PANEL DYSKUSYJNY „DOBRE PRAKTYKI Z PIERWSZEJ RĘKI: SUKCESY I WYZWANIA W RÓŻNORODNYCH ZESPOŁACH”

Dr hab. Renata Tomaszewska, prof. UKW pełnomocniczka Rektora UKW ds. równości płci

Michał Sztybel, Wojewoda Kujawsko-Pomorski

Marzena Matowska, Dyrektorka Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy

Magdalena Tomicka, Global HR Director Eviden Poland

Dariusz Bylak, Ambasador Sieci Różnorodności IKEA

13:15 – 13:45 ROZMOWA „OD STEREOTYPÓW DO ZROZUMIENIA: JAK NEURORÓŻNORODNOŚĆ ZMIENIA DYNAMIKĘ ZESPOŁÓW”

Marta Klicka, HR Director Atos Poland

Sandra Waszczuk, Accessibility Business Operations Manager Atos Poland

Karol Piasecki, Psycholog, Terapeuta

13:45 – 14:30 LUNCH / NETWORKING

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc na konferencję obowiązują zapisy.

Szczegółowe informacje oraz link do zapisów znajduje się na stronie wydarzenia.

Biznes Trendy 2024

Zdobycie praktycznej wiedzy oraz poznanie najnowszych trendów

Już 28 listopada w Bydgoszczy odbędzie się konferencja BIZNES TRENDY 2024! To już siódma edycja tego wydarzenia.

W programie praktyczną wiedzę przedstawią:

  • prof. Aleksandra Przegalińska — opowie o sztucznej inteligencji,
  • Jakub Biel — pokaże skuteczne sposoby na kreatywny marketing,
  • Jacek Bartosiak — zaprognozuje, jaka przyszłość czeka międzynarodową współpracę gospodarczą,
  • Kamil Sobolewski — zaprezentuje różne strony inwestycji, w tym sposoby na zagospodarowanie naszych oszczędności,
  • Piotr Bucki — dostarczy spojrzenie na zachowania konsumenta, w szczególności z punktu widzenia ekonomii behawioralnej,
  • Joanna Cieślak-Ospalska — poinstruuje, jak budować markę osobistą lidera na LinkedIn,
  • Tomasz Chodór — podzieli się praktykami biznesowymi w świecie BANI,
  • a na finale olimpijczyk Robert Korzeniowski — opowie jak sobie radzić z presją otoczenia, strachem przed porażką, rywalizacją i brakiem kolejnych celów.

Konferencję poprowadzi dziennikarka Beata Tadla. 

Szczegółowe informacje o wydarzeniu i prelegentach znajdziesz na stronie wydarzenia.

Organizatorem konferencji są Pracodawcy Pomorza i Kujaw. Partnerem Strategicznym konferencji jest Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Kujawsko-Pomorskie Forum Innowacji, Nauki, Biznesu i Samorządu 2024

EUROPEJSKI TYDZIEŃ MŚP

Zbliża się tegoroczna edycja Kujawsko-Pomorskiego Forum Innowacji, Nauki, Biznesu i Samorządu – FINBiS 2024. Wydarzenie odbędzie się w terminie 5-7 listopada w Hotelu Filmar w Toruniu, w ramach kujawsko-pomorskich obchodów Europejskiego Tygodnia MŚP. 6 listopada zaplanowano również galę wręczenia nagród w konkursie Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2023.

Kujawsko-Pomorskie Forum Innowacji, Nauki, Biznesu i Samorządu 2024 to konferencja promująca regionalny potencjał naukowy, innowacyjny oraz współpracę biznesową w ramach wszelkich sektorów istotnych z punktu widzenia rozwoju województwa, a także i świata. W ramach przedsięwzięcia przewidziano panele dyskusyjne, spotkania dedykowane kluczowym dla rozwoju regionu i kraju specjalistom, a także spotkania i wydarzenia promujące współpracę między nauką a biznesem z uwzględnieniem wsparcia administracji samorządowej.

Pomysłodawcą i organizatorem wydarzenia jest Kujawsko-Pomorskie Centrum Naukowo-Technologiczne im. prof. Jana Czochralskiego sp. z o.o. we współpracy z Toruńską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A.

Szczegółowe informacje oraz formularz rejestracji znajduje się na stronie wydarzenia.

Translate »