Blog Archives


Warsztaty dla firm z branży maszyn i urządzeń

Akcelerator branżowy

Ministerstwo Rozwoju i Technologii zaprasza na warsztaty dla firm z branży maszyn i urządzeń, które prowadzą działalność na terenie naszego kraju i eksportują swoje produkty lub są zainteresowane wejściem na rynki zagraniczne. Warsztaty odbędą się 10 i 11 kwietnia 2025 w formule online.

Uczestnicy dowiedzą się o możliwościach wsparcia finansowego i instytucjonalnego jakie oferuje Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Finance, Polski Fundusz Rozwoju, PFR Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A, Fundusz Ekspansji Zagranicznej, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A, NCBR, czy Bank Gospodarstwa Krajowego.

Udział jest bezpłatny. Nabór potrwa do 4 kwietnia 2025 r.

Szczegółowe informacje i adres do przesłania zgłoszeń można znaleźć przechodząc na stronę Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

Konferencja „Reaktywacja Nieruchomości”

Budynki przyszłości – od rewitalizacji do zrównoważonego rozwoju

6 maja 2025, po raz pierwszy w Bydgoszczy, będzie można wziąć udział w konferencji z cyklu „Reaktywacja Nieruchomości” organizowanej przez Orange Polska. Wydarzenie odbędzie się w godz. 9:00-15:00 w Młynach Rothera – miejscu, które samo w sobie jest przykładem udanej rewitalizacji i doskonałym tłem do rozmów o przyszłości nieruchomości. Miasto Bydgoszcz oraz Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego są partnerem wydarzenia.

Miasta na całym świecie stają przed wyzwaniem nadawania nowej wartości istniejącym nieruchomościom i przestrzeniom miejskim. Nie chodzi już tylko o modernizację historycznych budynków czy dawnych obiektów przemysłowych, ale także o nowe spojrzenie na biurowce, centra handlowe czy osiedla mieszkalne. Jak nadać im nowe funkcje? Jak planować przekształcenia, które odpowiadają na dynamiczne zmiany społeczne i gospodarcze?

W dobie ESG (ekologii, społeczności i zarządzania) zrównoważony rozwój nie jest wyborem, lecz koniecznością. Podczas konferencji będzie można porozmawiać o rewitalizacji, transformacji miejskich przestrzeni i ich wpływie na przyszłość Bydgoszczy oraz regionu. Wspólnie zastanowić się, jakie modele finansowania i współpracy publiczno-prywatnej mogą skutecznie wspierać rozwój miast oraz jak wykorzystać doświadczenia innych metropolii.

Praktyczna wiedza, inspirujące case studies, networking z ekspertami – warsztaty towarzyszące konferencji to wyjątkowa okazja do zdobycia wiedzy od liderów branży.

O czym będzie mowa?

  • Czy w czasach napięć geopolitycznych i niestabilnej gospodarki można planować długofalowe inwestycje i gdzie leży potencjał wzrostu?
  • Jakie są kluczowe plany rozwoju Bydgoszczy i jakie inwestycje zmienią kształt miasta w nadchodzących latach?
  • Jak zmieniające się regulacje wpłyną na planowanie przestrzenne i procesy inwestycyjne?
  • Jakie modele finansowania, w tym PPP i fundusze unijne, mogą wesprzeć inwestorów w realizacji projektów nieruchomościowych?
  • Jak skutecznie nadawać nowe funkcje istniejącym budynkom i które nieruchomości mają największy potencjał do transformacji?
  • Jak inni inwestorzy i samorządy skutecznie przekształcają nieruchomości i co można z tych projektów wynieść dla własnych inwestycji?

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Szczegółowe informacje oraz link do rejestracji znajduje się na stronie konferencji. 

Focus on Germany

Spotkanie popołudniowe: seminarium i koktajl

27 marca w Młynach Rothera w Bydgoszczy, w godz. 15.30-21.00 odbędzie się spotkanie, podczas którego przedstawione zostaną najważniejsze informacje związane z wejściem firm polskich na rynek niemiecki i którego celem jest zwrócenie uwagi na najważniejsze tematy związane z tym procesem. Spotkanie kierowane jest do firm polskich zainteresowanych ekspansją na rynek niemiecki. Udział jest bezpłatny, wymagana jest rejestracja. Organizatorem wydarzenia są Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa oraz AHK Polska. Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego została partnerem spotkania.  

Ekspansja zagraniczna wzmacnia konkurencyjność firm i otwiera nowe możliwości biznesowe. Współpraca polsko-niemiecka jest jednym z najważniejszych filarów współczesnej gospodarki w Europie Środkowo-Wschodniej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu latach obu krajom udało się stworzyć solidne fundamenty do współpracy na wielu płaszczyznach. Niemcy są najważniejszym partnerem handlowym Polski. Jednak w ostatnich latach również Polska niezwykle szybko zyskuje na znaczeniu dla gospodarki niemieckiej. W pierwszej połowie 2024 Polska wyprzedziła Chiny i jest aktualnie czwartym partnerem handlowym Niemiec. Firmy polskie i niemieckie intensywnie i ściśle ze sobą współpracują, uzupełniając się wzajemnie. Pojawiają się jednak wciąż nowe obszary do kooperacji.

Agenda:
15:30 – 16:00    
Rejestracja
16:00 – 16:10    Powitanie gości:

  • dr Lars Gutheil, dyrektor generalny, członek zarządu AHK Polska
  • Zbigniew Ostrowski, wicemarszałek województwa, Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
  • Cornelia Pieper, Konsul Generalna Niemiec w Gdańsku

16:10 – 16:25    Rynek niemiecki – stan obecny, perspektywy współpracy dwustronnej,
Kosma Kaim, Indywidualne Doradztwo Rynkowe, AHK Polska
16:25 – 16:40    Niemcy kupują mniej? Jak przekonać klienta B2B do swojej oferty w modelu
outsourcingu sprzedaży, Agata Goba, CEO | Mentorka sprzedaży do Niemiec, Austrii i Szwajcarii
16:40 – 16:55
Specyfika prawna i podatkowa. Na co należy zwrócić uwagę przygotowując się do rozwoju rynku/ekspansji na rynek niemiecki? Dr. Dominik Wagner, LL.M., EMBA
16:55 – 17:10    Zachęty inwestycyjne i pomoc w wejściu na rynek, Ewgeniy Narodetski,
Projektmanager Internationale Investitionen, HIW Hamburg Invest Wirtschaftsförderungsgesellschaft mbH
17:25 – 17:40    Finansowanie exportu
17:40  – 17:55   Best Praxis, dyskusja
17:55 – 21:00   Get together

Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Rejestracja nie jest równoznaczna z udziałem. Zgłoszenia można przesyłać do 22.03.2025.

Szczegółowe informacje oraz formularz rejestracyjny znajduje się na stronie wydarzenia.

SECURE International Summit 2025

Konferencja poświęcona cyberbezpieczeństwu

SECURE International Summit odbędzie się w dniach 3-4 kwietnia 2025 roku w gmachu Opera Nova w Bydgoszczy, gromadząc wiodących ekspertów i prelegentów ze świata cyberbezpieczeństwa. W tym roku wydarzenie zyskuje dodatkowy wymiar – jest oficjalną konferencją polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W obliczu rosnącej liczby zagrożeń, współpraca w tej dziedzinie staje się absolutnie niezbędna. Właśnie dlatego cyberbezpieczeństwo jest jednym z priorytetów prezydencji w sferze cyfrowej. Organizatorem wydarzenia jest NASK – Polski Instytut Badawczy (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa), CERT Polska (Computer Emergency Response Team) oraz Ministerstwo Cyfryzacji.

Ataki, trendy i sposoby na przeciwdziałanie cyberzagrożeniom, czyli wyczekiwane podsumowanie ubiegłego roku oczami CERT Polska, a także dyskusja o przyszłej, wspólnej strategii reagowania na cyberzagrożenia w Unii Europejskiej. To tylko część tematów, które będą poruszane podczas najważniejszej, prezydencyjnej konferencji cyberbezpieczeństwa w Polsce.

W Bydgoszczy swoją premierę będzie miał roczny raport z działalności CERT Polska w 2024 roku. Marcin Dudek, szef tego działającego w ramach NASK zespołu reagowania na poziomie krajowym, podzieli się wynikającymi z raportu wnioskami i statystykami, a także opowie o tym, jak wyglądał w ubiegłym roku krajobraz zagrożeń w polskiej cyberprzestrzeni.

Agenda wydarzenia przewiduje także dyskusje o cyberwyzwaniach związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz kwestiach dotyczących dezinformacji. Nie zabraknie też rozmów o wzmocnieniu współpracy cywilno-wojskowej w zakresie cyfrowych zagrożeń, wyzwań związanych z wdrażaniem regulacji wzmacniających cyberodporność (Cyber Resilience Act) czy konieczności upraszczania obowiązków wynikających z wielu przepisów w obszarze cyberbezpieczeństwa.

Konferencja skierowana jest do specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa w obszarach zarządczych, technicznych, prawnych oraz pozostałych osób odpowiedzialnych za tematykę cyberbezpieczeństwa w instytucjach publicznych i firmach prywatnych. Wśród uczestników i prelegentów, którzy będą dzielić się swoją wiedzą będą:

  • Krzysztof Gawkowski, Wicepremier i Minister Cyfryzacji
  • Radosław Sikorski, Minister Spraw Zagranicznych
  • Hans de Vries, Dyrektor ds. cyberbezpieczeństwa i dyrektor operacyjny w Agencji UE ds. Cyberbezpieczeństwa (ENISA)
  • Paweł Olszewski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji
  • Francisco Losada z Europejskiego Centrum ds. Walki z Cyberprzestępczością (EC3)
  • Bart Preneel, profesor na Katolickim Uniwersytecie w Leuven
  • Joanna Świątkowska, zastępczyni Sekretarza Generalnego w Europejskiej Organizacji ds. Cyberbezpieczeństwa (ECSO)
  • Axel Deininger, Przewodniczący Rady Dyrektorów Europejskiej Organizacji ds. Cyberbezpieczeństwa (ECSO)
  • Kia Slaebek Jensen, doradca ds. obrony przed zagrożeniami cyberbezpieczeństwa i hybrydowymi w stałym przedstawicielstwie Danii przy Komisji Europejskiej

Warsztaty

W ramach SECURE International Summit, zaplanowane są cztery warsztaty specjalistyczne, poprowadzone przez specjalistów z CERT Polska oraz NASK – Polskiego Instytutu Badawczego.

Przejdź na formularz rejestracyjny organizatora wartszatów.

“Building Malware Analysis Capability for CERTs”

TERMIN: 3 kwietnia 2025, godz. 9:00 – 17:00, Młyny Rothera piętro 2

Szkolenie poprowadzi Daniel Orłowski z CERT Polska.

Celem warsztatu jest kickstart możliwości analizy złośliwego oprogramowania, w szczególności w małych i mniej doświadczonych zespołach. Szkolenie jest techniczne i zawiera wiele aspektów analizy malware dla CSIRT-ów, w tym: ekosystem złośliwego oprogramowania, triage, różne podejścia do analizy, remediacja oraz „polowanie” na nowe zagrożenia. Podczas spotkania omówione zostanie tworzenie odpowiednich wewnętrznych procedur wykorzystując serwisy online oraz narzędzia open source. Ten jednodniowy warsztat porusza wiele zagadnień związanych z analizą malware na poziomie podstawowym, aby przedstawić uczestnikom temat w ujęciu szerokim. Celem jest ułatwienie osobom biorącym w nim udział podjęcie decyzji, w którym kierunku powinni się specjalizować tak, aby odpowiadało to potrzebom ich organizacji. Warsztat zawiera wiele praktycznych ćwiczeń, dzięki którym uczestnicy nabędą umiejętności używania darmowych narzędzi i serwisów do analizy zagrożeń typu malware.

Informacje dla uczestników:

  • szkolenie skierowane jest do personelu technicznego w CSIRT i innych podmiotach odpowiedzialnych za cyberbezpieczeństwo,
  • nie jest wymagana wcześniejsza znajomość analizy złośliwego oprogramowania, jednak uczestnicy powinni znać podstawy cyberbezpieczeństwa.

„Dostęp do informacji o zagrożeniach przy użyciu platformy n6”

TERMIN: 3 kwietnia 2025, godz. 9:30 – 13:00, Młyny Rothera, piętro 2

Szkolenie poprowadzi Krzysztof Rydz z CERT Polska.

Uczestnicy warsztatu poznają typowe rodzaje zagrożeń bezpieczeństwa dla chronionej infrastruktury teleinformatycznej (m.in. podatności, błędne konfiguracje, złośliwe oprogramowanie), metody pozyskiwania danych o zagrożeniach oraz proaktywne działania, które mogą pomóc zwiększyć bezpieczeństwo sieci w organizacjach. W programie szkolenia zawarte jest również aktywne wykorzystanie usługi n6, wyszukiwanie, analiza i interpretacja danych zawartych w platformie n6, a także wprowadzenie do automatyzacji i integracji n6 innymi systemami. n6 – Network Security Incident eXchange (https://cert.pl/n6/) to usługa udostępniana przez CERT Polska, dzięki której przedsiębiorstwa i instytucje otrzymują informacje o problemach bezpieczeństwa w ich infrastrukturze. Udostępniane dane dotyczą m.in. infekcji szkodliwym oprogramowaniem, hostowanie szkodliwej treści (np. phishing), czy podatności w aplikacjach dostępnych z internetu.

Informacje dla uczestników:

  • warsztaty są dedykowane dla administratorów i osób odpowiedzialnych za cyberbezpieczeństwo, które chcą podnieść poziom bezpieczeństwa infrastruktury IT w swoich organizacjach,
  • nie jest wymagana specjalistyczna wiedza z obszaru cyberbezpieczeństwa, natomiast uczestnicy powinni znać podstawowe protokoły sieciowe,
  • do wykonania zadań w systemie n6 każdy uczestnik będzie potrzebował własnego laptopa.

„Ryzyko związane z ransomware”

TERMIN: 3 kwietnia 2025, godz. 13:30 – 17:00, Młyny Rothera piętro 2

Szkolenie poprowadzi Bartosz Trybus z CERT Polska.

Podczas szkolenia przypomnimy, o co należy zadbać, by minimalizować ryzyko incydentu ransomware. Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki dotyczące zabezpieczenia sieci, a także rady jak działać, jeśli jednak do incydentu doszło. Przedstawimy metody zabezpieczenia materiałów i odtwarzania infrastruktury.

Informacje dla uczestników:

  • szkolenie kierujemy do administratorów.

„Cyberbezpieczeństwo w jednostkach samorządu terytorialnego. Najpowszechniejsze zagrożenia w sieci, cyberhigiena i komunikacja kryzysowa incydentów cyberbezpieczeństwa”

TERMIN: 4 kwietnia 2025, godz. 9:00 – 12:30

Szkolenie poprowadzą Katarzyna Bisialska, Iwona Prószyńska oraz Marcin Napiórkowski z NASK PIB.

Celem szkolenia jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa w urzędach dzięki budowaniu i rozwijaniu instytucjonalnej kultury cyberbezpieczeństwa. Świadomość zagrożeń oraz wzmacnianie bezpiecznych nawyków korzystania z sieci wśród pracowników wszystkich szczebli jest niezwykle ważnym elementem tego procesu. W ramach szkolenia omówione zostaną następujące zagadnienia:

  • najpowszechniejsze zagrożenia w sieci,
  • skąd przestępcy mają nasze dane i jak dbać o prywatność w sieci,
  • cyberhigiena i zgłaszanie incydentów cyberbezpieczeństwa,
  • komunikacja kryzysowa incydentów cyberbezpieczeństwa.

Informacje dla uczestników:

  • szkolenie skierowane jest do pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

Konferencja i warsztaty są całkowicie darmowe, na wszystkie wydarzenia obowiązuje jednak rejestracja.

Szkolenie z platformy Access2Markets

Portal informacyjny o dostępie do rynków krajów pozaunijnych oraz zasadach importu do Unii Europejskiej

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie organizowane przez Komisję Europejską pt. „Access2Markets”,  które odbędzie 25 marca br. Skierowane jest ono do firm, organizacji biznesowych, specjalistów od promocji handlu i wszystkich zainteresowanych odkrywaniem, jak korzystać z platformy Access2Markets.

Szkolenie obejmie prezentację platformy Access2Markets oraz prezentacje na temat: korzystania z różnych sekcji dotyczących importu i eksportu, sposobu dostępu do listy zidentyfikowanych barier handlowych, przeglądu sposobu kontaktowania się z pojedynczym punktem kontaktowym ds. barier handlowych, statystyk handlowych, narzędzi do samooceny reguł pochodzenia (ROSA), asystenta ds. zamówień w ramach Mojego Handlu, asystenta ds. usług i inwestycji w ramach MyTradeAssistant, punktu pomocy dla MŚP w ramach instrumentów ochrony handlu (TDI). Na zakończenie planowana jest sesja pytań i odpowiedzi na żywo.

Szkolenie jest bezpłatne i odbywać się będzie w formule online. Prowadzone będzie głównie w języku angielskim oraz tłumaczone na język polski.

Szczegółowe informacje znajduje się na stronie dedykowanej szkoleniu.

Obowiązki ESG. Co muszą wiedzieć przedsiębiorcy?

Przewodnik dla firm

ESG to nie tylko wymóg prawny, ale także istotny czynnik wpływający na konkurencyjność, reputację i dostęp do finansowania. Firmy, które już teraz wdrażają rozwiązania zgodne z ESG, zyskują przewagę na rynku i minimalizują ryzyko związane z nadchodzącymi zmianami regulacyjnymi. Wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju nie tylko pozwala spełnić wymogi prawne, ale także optymalizuje koszty, buduje pozytywny wizerunek i otwiera drzwi do nowych możliwości biznesowych. 

Aby ułatwić przedsiębiorcom  dostosowanie się do nowych regulacji, Polski Fundusz Rozwoju przygotował kompleksowy przewodnik pt. „Obowiązki ESG. Co muszą wiedzieć przedsiębiorcy?” Znajdują się w nim informacje o obowiązkach raportowania, zmianach prawnych oraz wsparciu dostępnym dla firm.  Co zawiera przewodnik? 

  • najważniejsze terminy obowiązków sprawozdawczych dotyczących ESG,
  • nadchodzące zmiany prawne dotyczące ESG,
  • wsparcie PFR w zrównoważonym rozwoju.

Przewodnik można pobrać przechodząc na stronę Polskiego Funduszu Rozwoju.

Znajdź pracownika na Targach Pracy i Kariery Your Future

targi pracy politechniki bydgoskiej

Zapraszamy do udziału w XIX edycji Targów Pracy i Kariery Your Future 2025, która odbędzie się 27 marca br. w godzinach 09:00-14:00 w Akademickim Centrum Sportu na kampusie Politechniki Bydgoskiej w Fordonie. Trwa rekrutacja pracodawców.

Wydarzenie kierowane jest do studentów bydgoskich uczelni, uczniów szkół ponadpodstawowych, osób nieaktywnych zawodowo oraz chcących zmienić miejsce zatrudnienia.

Na targach będzie można m.in. zapoznać się z ofertami pracy, staży i praktyk, skonsultować dokumenty aplikacyjne z doradcami zawodowymi i przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej.

Podczas wydarzenia odbędzie się panel dyskusyjny „Praca – pasja czy obowiązek”, w którym wezmą udział przedstawiciele pracodawców oraz specjaliści HR.

Zainteresowane firmy, prosimy o kontakt z Biurem Karier Politechniki Bydgoskiej: targipracy@pbs.edu.pl do dnia 28 lutego 2025 r.

Oferta i formularz zgłoszenia dostępne są na stronie Politechniki Bydgoskiej. 

Organizatorem wydarzenia jest Politechnika Bydgoska, Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego została partnerem wydarzenia.

Prowadzenie biznesu w Meksyku – webinarium

Szanse i wyzwania w obliczu globalnych zmian

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) organizuje webinarium dot. „Prowadzenia biznesu w Meksyku w obliczu globalnych zmian – szanse i wyzwania.”, które odbędzie się we wtorek 25.02.2025 o godz. 15:00.

Meksyk to jedno z najbardziej rozwiniętych gospodarczo państw regionu Ameryki Łacińskiej, 15. gospodarka świata pod względem nominalnej wielkości PKB. Kraj, który z gospodarki zależnej od ropy naftowej na początku lat 90. przeobraził się obecnie w centrum międzynarodowego biznesu. Bliskość ogromnych rynków zbytu oraz coraz szybszy wzrost gospodarczy powodują dodatkowo, że Meksyk staje się coraz atrakcyjniejszym kierunkiem dla polskich firm.

Podczas webinarium dowiesz się:

  • jak prowadzić biznes w Meksyku,
  • na czym polega rozszerzenie dwustronnej umowy o wolnym handlu między Meksykiem i UE,
  • dlaczego warto eksportować i inwestować na rynku meksykańskim,
  • jakie wyzwania i szanse czekają na przedsiębiorców na rynku meksykańskim.

Szkolenie poprowadzą:

  • Patrycja Staszewska, Kierownik, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Meksyku,
  • Dorota Lewczuk, Ekspert, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Meksyku,
  • Deborah Lazard, Doctor of Science, Law Firm De la Torre, Rodríguez, Salazar,
  • Esperanza Rodriguez, Brands Lawyer, Law Firm De la Torre, Rodríguez, Salazar,
  • Miguel del Villar, Partner Mexecution GmbH and Founder & CEO of Promoting Good Trade,
  • Jonas Altmann, Founder Mexecution GmbH,
  • Wiktoria Gajewska, Commercial Director, CoperniCO.

Webinarium prowadzone będzie w języku polskim oraz angielskim.

Udział jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.

Szczegółowe informacje oraz formularz rejestracyjny dostępny jest na stronie PAIH.

Crowdfunding pożyczkowy – webinarium

Jak czytać Arkusz Kluczowych Informacji Inwestycyjnych

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza na webinarium „Crowdfunding pożyczkowy – jak czytać Arkusz Kluczowych Informacji Inwestycyjnych (AKII)” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, które odbędzie się 12 marca 2025 roku (10:00-15:30). Udział jest bezpłatny.

 Webinarium jest skierowane do osób fizycznych lub prawnych zamierzających udzielać pożyczek na cele gospodarcze za pomocą platform finansowania społecznościowego. Szkolenie jest przeznaczone zarówno dla inwestorów doświadczonych, jak i niedoświadczonych.

 Celem webinarium jest przybliżenie tematyki Arkusza Kluczowych Informacji Inwestycyjnych (AKII), zasad inwestowania w projektach dostępnych na platformach finansowania społecznościowego oraz zagrożeń związanych z procesem inwestowania, a także przedstawienie sposobów mitygacji ryzyka.

Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 11 marca 2025 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz
z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.

Szczegółowe informacje oraz link rejestracyjny znajdują się na stronie Komisji Nadzoru Finansowego.

Crowdfunding

Nowy wymiar doradztwa zawodowego, rynek pracy 4.0

Jak nowe technologie, sztuczna inteligencja, robotyka czy Przemysł 4.0 kształtują przyszłość doradztwa zawodowego oraz rynek pracy w Polsce i Europie

W dniach 26-27.02 odbędzie się w Bydgoskim Centrum Targowo-Wystawienniczym (ul. Gdańska 187, Bydgoszcz) konferencja „Nowy wymiar doradztwa zawodowego w aspekcie rynku pracy 4.0”. To wyjątkowa okazja, by dowiedzieć się, jak nowe technologie, sztuczna inteligencja, robotyka czy Przemysł 4.0 kształtują przyszłość doradztwa zawodowego oraz rynek pracy w Polsce i Europie. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie „Europa Kujaw i Pomorza”.

Podczas dwudniowego wydarzenia omówione zostaną kluczowe trendy, technologie i innowacje, które kształtują rynek pracy w Polsce i Unii Europejskiej. Zaprezentowane zostaną rozwiązania w zakresie edukacji zawodowej oraz wpływ nowych technologii, takich jak robotyka, sztuczna inteligencja, drony czy druk 3D, na rozwój kompetencji przyszłości.

W programie znajdą się m.in.:

  • Prelekcje ekspertów i panele dyskusyjne;
  • Warsztaty praktyczne z zakresu Przemysłu 4.0, AI, robotyki, programowania, druku 3D oraz bezzałogowych statków powietrznych;
  • Networking i wymiana doświadczeń.

Wydarzenie skierowane jest do:

– dyrektorów i doradców szkół,
– pracowników Powiatowych Urzędów Pracy,
– przedstawicieli urzędów miast, starostw i gmin.

Udział w konferencji jest całkowicie bezpłatny! Nie obowiązują limity zgłoszeń, można zgłosić dowolną liczbę uczestników z jednej instytucji.

Szczegółowe informacje i link do rejestracji znajdują się na stronie Stowarzyszenia „Europa Kujaw i Pomorza”.

Translate »