Blog Archives


Uprawnienia i obowiązki pracodawców wobec osób niepełnosprawnych w 2023 r.

Uprawnienia i obowiązki pracodawców wobec osób niepełnosprawnych w 2023 r.

Planujesz lub zatrudniasz osobę niepełnosprawną? Dowiedz się, jakie uprawnienia i obowiązki się z tym wiążą.

Podczas szkolenia opowiemy o:

  • zasadach ubiegania się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników z niepełnosprawnościami,
  • zasadach ubiegania się o refundację składek ZUS dla przedsiębiorców z orzeczoną niepełnosprawnością,
  • tym, jak wypełnić wnioski o dofinansowanie i refundację,
  • zmianach w systemie dofinansowań i refundacji obowiązujących od 1 stycznia 2023 r.,
  • modelach wsparcia osób z niepełnosprawnościami w środowisku pracy.

Informacje o prelegencie

Szkolenie poprowadzi Marcin Wrona, ekspert Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Organizatorzy

logo BARR
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - logo

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Każdy uczestnik, który wypełni poniższy formularz rejestracyjny otrzyma link dostępu do szkolenia online realizowanego na platformie Freshmail wraz z dalszą instrukcją postępowania.

Jak dotrzeć do klientów w okolicy dzięki Profilowi Firmy w Google?

Jak dotrzeć do klientów w okolicy dzięki Profilowi Firmy w Google?

Podczas szkolenia dowiesz się, co należy zrobić, aby być bardziej widocznym w sieci i jak wykorzystać do tego Profil Firmy w Google.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie przeznaczone jest dla przedsiębiorców i osób chcących rozpocząć sprzedaż produktów lub usług przez internet.

Podczas spotkania pokażemy rozwiązania za pomocą których twoja firma będzie mogła:

  • dotrzeć do swoich potencjalnych odbiorców znajdujących się w okolicy za pomocą Google Profil Firmy,
  • poprawić swoją widoczność w wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps,
  • kontaktować się z klientami bezpośrednio z poziomu wizytówki,
  • stworzyć bezpłatną stronę internetową.

Informacje o prelegentce

Szkolenie poprowadzi Kamila Gąsior – Doradca Google w programie Firmy Jutra. Zajmuje się szeroko pojętym marketingiem internetowym. Prowadzi w tym zakresie szkolenia, warsztaty oraz konsultacje indywidualne dla przedsiębiorców. Bogate doświadczenie zdobyła na swoich poprzednich stanowiskach w agencjach marketingowych – m.in. w działach SoMe, PR czy w dziale eventowym. Absolwentka szkoły performance marketingu Marketing Masters.

Organizatorzy

Organizatorem szkolenia jest Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego w partnerstwie z inicjatorami programu „Firmy Jutra”: Google, Polskim Funduszem Rozwoju i Chmurą Krajową.

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz dostępny poniżej. Po rejestracji na szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.

Jak złożyć wniosek o podjęcie interwencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców?

Jak złożyć wniosek o podjęcie interwencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców?

Wszedłeś w spór z urzędem lub jednostką samorządu terytorialnego? Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców posiada kompetencje interwencyjne, tj. może żądać od organów władzy publicznej złożenia wyjaśnień, udzielenia informacji, udostępnienia akt i dokumentów w sprawach konkretnych przedsiębiorców, wesprzeć ich na etapie postępowań administracyjnych oraz w razie potrzeby wnieść skargę do sądu administracyjnego. Podczas szkolenia dowiesz się, co zrobić, aby zainteresował się Twoją sprawą.

Dla kogo?

Szkolenie online ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności przedsiębiorcom sektora MŚP.

Podczas spotkania:

  • dowiesz się jak złożyć wniosek o podjęcie interwencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców,
  • wspólnie z Pełnomocnikiem Terenowym Rzecznika wypełnisz wniosek na przykładzie konkretnej sprawy,
  • uzyskasz informacje, co może zrobić rzecznik po weryfikacji Twojego wniosku.

Informacje o prelegentce

Szkolenie poprowadzi Pełnomocnik Terenowy Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców – radca prawny Agnieszka Majewska.

Organizatorzy

logo BARR
logo Biuro Rzecznika Małych i Średnich firm

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Każdy uczestnik, który wypełni poniższy formularz rejestracyjny otrzyma link dostępu do szkolenia online realizowanego na platformie Freshmail wraz z dalszą instrukcją postępowania.

Najistotniejsze zmiany w podatkach w 2023 r.

Najistotniejsze zmiany w podatkach w 2023 r.

Szkolenia dotyczące zmian w podatkach cieszą się dużym zainteresowaniem naszych uczestników, dlatego też na kolejnym spotkaniu poświęconym tej tematyce jeszcze szerzej omówimy najistotniejsze zagadnienia. Nie daj się zaskoczyć – sprawdź co przygotował ustawodawca.

Podczas spotkania omówione zostaną następujące zmiany w podatku CIT:

  • minimalny podatek przychodowy,
  • podatek od przerzuconych dochodów,
  • ukryta dywidenda,
  • zmiany w cenach transferowych,
  • koszty finansowania dłużnego,
  • podatek u źródła,
  • zagraniczne jednostki kontrolowane (CFC),
  • Polska spółka holdingowa (PSH),
  • opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek.

Porozmawiamy także o tym, jakie przepisy ulegają zmianie w zakresie PIT:

  • zmiana zasad stosowania przez płatników kwoty wolnej od podatku,
  • rozszerzenie możliwości składania wniosków o niepobieranie zaliczek PIT,
  • likwidacja obowiązku załączania do zeznań PIT informacji PIT/WZ,
  • ograniczenie zakresu ulgi na zabytki,
  • pozostałe zmiany w PIT od 1 stycznia 2023 r.

A także, co nas czeka nowego w zakresie podatku od towarów i usług:

  • Slim VAT 3,
  • grupa VAT,
  • zmiany w stawkach VAT w 2023 r.,
  • pozostałe zmiany w VAT.

Informacje o prelegencie

Szkolenie poprowadzi Tomasz Kotoliński – z wykształcenia prawnik (Wydział Prawa i Administracji UAM w Poznaniu) specjalizujący się w szeroko rozumianym prawie podatkowym. Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywał w podmiotach świadczących usługi doradcze, jak i polskich kancelariach prawnych i podatkowych. Jego praktyka obejmuje w szczególności zagadnienia z bieżącego doradztwa podatkowego z zakresu podatków dochodowych (m.in. podatek u źródła, ulgi podatkowe B+R, IP-box), podatku VAT (m.in. Slim VAT 1 i 2, Quick fixes), kwestie restrukturyzacyjne (powołanie, przekształcenia, likwidacje) spółek kapitałowych jak i osobowych, schematy podatkowe, procedury podatkowe (m.in. należyta staranność w VAT, procedura należytej staranności w podatku u źródła). Aktualnie zatrudniony w Advicero Nexia.

Organizatorzy

logo BARR
logo Advicero Nexia

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz dostępny poniżej. Po rejestracji na szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia, które odbędzie się na platformie MS Teams.

Zmiany w podatkach CIT, PIT i VAT w 2023 r.”

Zmiany w podatkach CIT, PIT i VAT w 2023 r.

Nowy rok to  tradycyjnie zmiany w podatkach CIT, PIT oraz VAT. Podczas spotkania, prelegenci z Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy wyjaśnią, na czym polegają.

Podczas szkolenia omówione zostaną zmiany w podatkach dochodowych (PIT, CIT i ryczałt):

  • PIT-2, kwota wolna, rezygnacja z kupna,
  • ulgi i zwolnienia,
  • zakaz amortyzacji nieruchomości mieszkalnych,
  • najem prywatny tylko na ryczałcie,
  • najważniejsze zmiany w CIT.

Porozmawiamy także o proponowanych zmianach z zakresu podatku VAT:

  • projektowane zmiany – Slim VAT 3,
  • obligatoryjny obowiązek wystawiania e-Faktur (założenia z projektu),
  • grupy VAT.

Szkolenie poprowadzą:

  • Rafał Przybylak – Kierownik Referatu Referat Nadzoru nad Orzecznictwem, Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy,
  • Alina Lipka – Starszy Ekspert Skarbowy Referat Nadzoru nad Orzecznictwem, Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy.

Organizatorzy

Organizatorami szkolenia są Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego i Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy.

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Szkolenie odbędzie się na platformie MS Teams. Przedstawiciel BARR wyśle Państwu link do wirtualnego pokoju. Uczestnictwo w szkoleniu nie wymaga instalacji wskazanej aplikacji.

Sprzedawaj treścią – o strategii w content marketingu

Sprzedawaj treścią - o strategii w content marketingu

Podczas szkolenia dowiesz się, w jaki sposób rozwinąć swój biznes dzięki publikacji wartościowych, unikalnych treści.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie przeznaczone jest dla przedsiębiorców i osób chcących rozpocząć sprzedaż produktów lub usług przez internet.

W trakcie szkolenia dowiesz się:

  • czym jest content marketing,
  • jak zaplanować strategię content marketingową,
  • jak wybrać grupę docelową,
  • jak dopasować kanały komunikacji w zależności od wybranej grupy docelowej,
  • jak analizować skuteczność działań content marketingowych.

Informacje o prelegencie

Szkolenie poprowadzi Bartłomiej Andrzejewski. Związany z branżą marketingu internetowego od czasów studiów. Chcąc poszerzać umiejętności e-marketingowe, nabył dodatkową wiedzę z zakresu PR, podstaw psychologii czy zarządzania obiektami kultury. Od lat zajmuje się szkoleniem i konsultowaniem z arkan internetu różnych grup odbiorców

Organizatorzy

Organizatorem szkolenia jest Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego w partnerstwie z inicjatorami programu „Firmy Jutra”: Google, Polskim Funduszem Rozwoju i Chmurą Krajową.

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz dostępny poniżej. Po rejestracji na szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.

Tworzenie prezentacji multimedialnych metodą Pecha Kucha

Tworzenie prezentacji multimedialnych metodą Pecha Kucha

Pecha Kucha to rodzaj prezentacji multimedialnej składającej się z 20 slajdów pokazywanych po 20 sekund każdy, czyli trwającej 6 minut 40 sekund. Metoda ta została wymyślona przez Astrid Klein i Marka Dythama. Jak zauważyli autorzy, ich azjatyccy klienci nie cenili długich prezentacji referowanych podczas spotkań biznesowych. Nowa koncepcja szybko zyskała uznanie,  gdyż zapewnia dynamikę i żywiołowość wystąpień oraz sprawia, że skupiamy się w 100% na ich treści. Podczas warsztatów będziemy opracowywać prezentacje i omawiać je na forum zgodnie z przyjętą metodologią.

Grupa odbiorców

Warsztaty skierowane są do osób pragnących rozwinąć umiejętność prezentowania treści.

Podczas warsztatów:

  • utworzymy prezentacje multimedialne na wybrany temat zgodnie z duchem Pecha Kucha,
  • będziemy je referować ze stoperem w ręku,
  • wskażemy zalety i wady naszych wystąpień.

Informacje o prelegencie

Szkolenie poprowadzi dr Maciej Górecki, p.o. kierownika Działu Wspierania Przedsiębiorczości w Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, wykładowca akademicki, certyfikowany trener przedsiębiorczości, zajmujący się w pracy zawodowej organizacją szkoleń dla przedsiębiorców oraz szeroko pojętym doradztwem biznesowym, skierowanym do osób myślących o założeniu działalności gospodarczej.

Organizator

Organizatorem warsztatów jest Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego.

Spotkanie z przedsiębiorczością – instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców. Widzimy się w realu!

Spotkanie z przedsiębiorczością – instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców. Widzimy się w realu!

Wracamy do organizacji „Spotkań z przedsiębiorczością” na żywo! Zapraszamy do Bydgoskiego Centrum Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu przy ul. Gdańskiej 5, gdzie będziemy rozmawiać z jakich instrumentów można skorzystać prowadząc działalność gospodarczą lub myśląc o jej założeniu.

Co na Spotkaniu?

Przedstawiciele poszczególnych instytucji otoczenia biznesu opowiedzą o instrumentach wsparcia dla osób myślących o założeniu własnej działalności gospodarczej/już ją posiadających.

Podczas spotkania będą obecni reprezentanci naszych partnerskich instytucji i organizacji, którzy chętnie odpowiedzą na Wasze pytania:

  • Pracodawcy Pomorza i Kujaw Związek Pracodawców,
  • Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy,
  • Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Bydgoszczy,
  • Polska Fundacja Przedsiębiorczości.

Dlaczego warto uczestniczyć?

  • dowiesz się jakie m.in. dotacje, instrumenty zwrotne czy narzędzia wzmacniające kompetencje są dla Ciebie dostępne,
  • porozmawiasz „na żywo” z przedstawicielami danej instytucji i uzyskasz odpowiedzi na zadane pytania.

Dla kogo?

Zapraszamy zarówno osoby myślące o założeniu działalności gospodarczej, jak i przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw.

Organizatorzy

Organizatorem wydarzenia jest Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.

Jak przebiegać będzie rejestracja na Spotkanie?

Osoby zainteresowane udziałem w Spotkaniu wypełniają formularz dostępny poniżej. Po rejestracji pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) potwierdzenie zapisu.

Translate »