Blog Archives


Start-Up Bydgoszcz online! Dołącz do lokalnej branży IT

Start-Up Bydgoszcz online! Dołącz do lokalnej branży IT

Czego dowiesz się na Konferencji?

Zapraszamy wszystkich, którzy pragną uzyskać podstawowe informacje o cyberbezpieczeństwie oraz lokalnym IT i zarządzaniu projektami.

W podróż po arkanach IT zabiorą nas:

Jakub Tomczewski – absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego (Informatyka i Ekonometria). Posiada certyfikaty trenerskie, uprawnienia pedagogiczne (nauczyciel mianowany) i do zarządzania w oświacie oraz certyfikat Six Sigma Master Black Belt. Pracuje w branży BPO od 2009 roku, a od 2015 roku w Ivy Technology jako Innovation & Education Manager EMEA (od 2017 roku dodatkowo również jako CIS Site Manager).

 

 

 

 

Łukasz Jasiński – Project/Program Manager z 15-letnim doświadczeniem, w tym 6 lat w sektorze IT. Kierował projektami w obszarze usług bezpieczeństwa cyfrowego m. in. dla Siemens, BBC, McDonald’s, Covestro czy Bayer. Posiada liczne międzynarodowe certyfikacje związane z project managementem i usługami IT. Obecnie w firmie Atos pełni rolę Onboarding Program Managera w dziale Big Data and Cybersecurity Global Delivery (Polska, Rumunia, Indie) i kieruje 40-osobowym, międzynarodowym zespołem Project Managerów oraz PMO. Do jego głównych zadań należą utrzymywanie i rozwijanie holistycznej metodyki zarządzania projektami oraz procesu onboardingu nowych klientów, dla których Atos dostarcza usługi w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego.

Agenda Konferencji

17.00-17.10 – powitanie uczestników przez przedstawiciela BARR

17.10-17.20 – powitanie uczestników przez przedstawiciela Bydgoskiego Klastra Informatycznego

17.20-17.50, Jakub Tomczewski, Cyberbezpieczeństwo i zagrożenia dla firm IT. Co nowego w Bydgoskim Klastrze Informatycznym?

17.50-18.20, Łukasz Jasiński, Zarządzanie projektami w IT

Jak przebiegać będzie rejestracja na konferencję?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online, dostępny na dedykowanej stronie internetowej danego szkolenia. Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.

Organizatorzy

Konferencja organizowana jest w ramach programu „Akcja Akceleracja!”. Partnerami inicjatywy są: Porozumienie Bydgoskich Biur Karier i Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Bydgoszczy.

Partnerem tej edycji Konferencji jest Bydgoski Klaster Informatyczny.

Wstęp do Assessment Center

Wstęp do Assessment Center

Dla kogo?

Zapraszamy na szkolenie przedstawicieli sektora MŚP.

Cel szkolenia

Nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowania się do procesu  Assessment Center.

Korzyści dla uczestnika

  • dowiesz się na czym polega proces Assessment Center i w jakim celu jest stosowny,
  • zapoznasz się z przykładowymi kompetencjami badanymi w AC,
  • nabędziesz umiejętność rozróżniania narzędzi i metod wykorzystywanych w procesie AC.

Informacje o prelegencie

Zajęcia poprowadzi Katarzyna Puchowska: doradca zawodowy z wieloletnim doświadczeniem, posiadający uprawnienia asesora, trenera, coacha. Zajmuje się poradnictwem indywidualnym i grupowym skierowanym do różnych grup odbiorców. Specjalizuje się mi.in. w tematyce związanej z rekrutacją, przedsiębiorczością. W swojej pracy najczęściej stosuje aktywne metody szkoleniowe. Jej przepis na sukces zawodowy to wytrwała praca, otwartość na zmiany, entuzjazm i optymizm.

Organizatorzy

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o., Wojewódzki Urząd Pracy, Centrum Informacji i Planowania Kariery w Bydgoszczy.

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Każdy zarejestrowany uczestnik otrzyma od przedstawiciela Wojewódzkiego Urzędu Pracy link dostępu do szkolenia online wraz z dalszą instrukcją postępowania.

 

Stres – jak sobie z nim radzić w życiu prywatnym i zawodowym

Stres - jak sobie z nim radzić w życiu prywatnym i zawodowym

Cel szkolenia

Głównym celem szkolenia jest nabycie przez uczestników umiejętności skutecznego radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.

Dla kogo?

Szkolenie ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności przedsiębiorcom i pracownikom, którzy pragną lepiej radzić sobie ze stresującymi sytuacjami w swoim życiu.

W trakcie zajęć:

  • zwiększysz swoją świadomość dotyczącą źródeł stresu dzięki czemu łatwiej będziesz rozpoznawać emocje i sobie z nimi radzić,
  • poznasz swoje reakcje w sytuacji stresowej co pozwoli wykorzystywać stres jako mechanizm konstruktywny,
  • poznasz techniki zmniejszające poziom stresu,
  • nauczysz się rozpoznawać czynniki wpływających na wypalenie zawodowe,

poznasz i nabędziesz umiejętność stosowania metod relaksacyjnych.

Informacje o prelegencie

Szkolenie poprowadzi ekspert WUP, Pani Patrycja Nowak.

Prośba do uczestników

Serdecznie prosimy uczestników o włączenie kamer podczas szkolenia online.

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online, dostępny na dedykowanej stronie internetowej danego szkolenia. Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.

Organizatorzy

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o., Wojewódzki Urząd Pracy, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Bydgoszczy.

Rozwój pracownika i budowanie zaangażowanych zespołów w organizacji

Rozwój pracownika i budowanie zaangażowanych zespołów w organizacji

Cel szkolenia

Przedstawienie uczestnikom zasad budowania zaangażowanych zespołów w organizacjach.

Dla kogo?

Szkolenie ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności przedsiębiorcom sektora MŚP.

Podczas interaktywnego spotkania zostaną poruszone kwestie dotyczące:

  • kultury uczenia się i mobilności pracownika wewnątrz organizacji jako kluczowych elementów przy budowaniu marki pracodawcy z wyboru,
  • zespołu HR jako strategicznego partnera biznesowego o proaktywnym podejściu,
  • efektywnego rozwijania kompetencji pracowników – rekomendacji w zakresie tworzenia programów rozwojowych,
  • modeli przywództwa, który sprzyjają budowaniu kluczowych kompetencji w organizacji,
  • lidera w roli coacha, czyli zwiększania motywacji i zaangażowania w zespole,
  • odpowiedzialności pracownika za kształtowanie swojej ścieżki zawodowej.

Informacje o prelegencie

Szkolenie poprowadzi Pani Agnieszka Krzemień, która zarządza rozwojem marki Right Management (ManpowerGroup) w Polsce. Współpracuje na poziomie strategicznym i operacyjnym z organizacjami w momencie zmian, przy projektach fuzji i przejęć oraz restrukturyzacji, budując strategie zarządzania talentami, w tym mobilności talentów. Koordynuje projektowanie i realizację dedykowanych programów w obszarze redeployment oraz outplacement, a także rozwijania skutecznego przywództwa wewnątrz organizacji. Współtworzy rozwiązania dla klientów w zakresie rozwoju kompetencji trans (programy up-skillingu i re-skillingu). Zaangażowana w promowanie polityki różnorodności i inkluzywności w organizacjach. Jako doświadczony coach kariery z sukcesami towarzyszy osobom w momencie zmiany, a także aktywnie wspiera osoby w procesie świadomego budowania dalszej ścieżki kariery.  Z branżą HR związana od 2007 roku. Trener, certyfikowany konsultant kariery, coach, certyfikowany konsultant Hogan Assessment, wykładowca na uczelniach wyższych w zakresie HRM i coachingu.

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online, dostępny na dedykowanej stronie internetowej danego szkolenia. Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.

Organizatorzy

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o., ManpowerGroup.

Tworzenie i analiza kampanii e-mail marketingowych

Tworzenie i analiza kampanii e-mail marketingowych

Cel szkolenia

Przedstawienie uczestnikom zasad tworzenia kampanii e-mail marketingowych i ich analizy.

Dla kogo?

Szkolenie ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności przedsiębiorcom pragnącym wzbogacić swą wiedzę o tworzeniu i analizie kampanii e-mail marketingowych.

Program

  • dlaczego e-mail marketing – wprowadzenie,
  • tworzenie kampanii e-mail marketingowych krok po kroku,
  • co po wysłaniu kampanii e-mail marketingowej – jakie dane możemy wykorzystywać do analizy kampanii.

Informacje o prelegencie

Szkolenie poprowadzi dr Maciej Górecki, p. o. kierownika Działu Wspierania Przedsiębiorczości w Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, wykładowca akademicki, certyfikowany trener przedsiębiorczości, zajmujący się w pracy zawodowej organizacją szkoleń dla przedsiębiorców oraz szeroko pojętym doradztwem biznesowym, skierowanym do osób myślących o założeniu działalności gospodarczej.

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online, dostępny na dedykowanej stronie internetowej danego szkolenia. Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.

Organizator

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.

Spotkanie z przedsiębiorczością

Spotkanie z przedsięiorczością

Dla kogo?

Zapraszamy wszystkich, którzy myślą o założeniu działalności gospodarczej, lub osoby które już własną firmę mają i poszukują instrumentów wsparcia.

O czym opowiemy na Spotkaniu?

Podczas Spotkania będziemy mówić o:

  • aktualnych instrumentach wsparcia, z których mogą skorzystać osoby myślące o założeniu działalności gospodarczej,
  • dedykowanych instrumentach wsparcia Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego przeznaczonych dla tej grupy docelowej.

Organizator

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.

Jak przebiegać będzie rejestracja na Spotkanie?

Osoby zainteresowane wypełniają formularz rejestracyjny, po czym przedstawiciel BARR, prześle Państwu link do wirtualnego pokoju, w którym będzie się odbywać Spotkanie.

 

Eksport na świecie – Afryka

16.10 loga

Eksport na świecie - Afryka

Dla kogo?

Szkolenie ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności podmiotom z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z obszaru funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz.

Cele szkolenia

  • zapoznanie się z aspektem kulturowym eksportowania do Afryki Północnej, Środkowej, Wschodniej, Zachodniej i Południowej, w tym także charakterystyka kontaktów biznesowych na rynku afrykańskim,
  • zapoznanie się uczestników z metodami i sposobami nawiązywania współpracy z importerami na rynku afrykańskim,
  • przedstawienie studium przypadku prowadzenia działalności eksportowej na rynku afrykańskim,
  • poznanie prawnych i podatkowo-księgowych wymogów wprowadzenia produktów/usług na rynek Afryki Północnej, Środkowej, Wschodniej, Zachodniej i Południowej,
  • omówienie najbardziej atrakcyjnych dla eksporterów branż na rynku afrykańskim.

Agenda

9:00–9:15 – prezentacja wprowadzająca BARR

9:15–10:15 – I Blok tematyczny – nawiązywanie relacji z kontrahentami z Afryki

  1. Omówienie kultury biznesu w Afryce i zasad jakimi charakteryzuje się kontakt biznesowy na tym rynku.
  2. Omówienie zasad i sposobów komunikacji z klientami z Afryki, w tym cold calling, telemarketing, social selling oraz komunikacja personalna przez LinkedIN.
  3.  Przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.

10:15-11:15 – II Blok tematyczny – badanie rynku

  1. Przed rozpoczęciem aktywnego poszukiwania klientów na rynku lub od razu wprowadzeniem produktu, kluczowym jest by dobrze zbadać rynek i obecną na nim konkurencję. Przedstawione zostaną najważniejsze elementy, które należy poznać, by nie popełnić kosztownych błędów, np. kanały promocji i dystrybucji.
  2. Omówienie case study (studium przypadku) wejścia na rynek afrykański przez firmę zagraniczną.

11:15-11:30 – przerwa

11:30-12:30 – III Blok tematyczny – wymogi prawne i podatkowo-księgowe

  1. Omówienie formalności celnych, wysokości cła od danych towarów oraz wymaganych dokumentów eksportowych.
  2. Przedstawienie informacji dotyczących transportu towarów na terenie Afryki.
  3. Wskazanie i omówienie branż z największym potencjałem na rynku afrykańskim, w tym także branż gdzie import do Afryki jest znaczny.
  4. Elementy stanowiące przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.

12:30 – sesja pytań i odpowiedzi wg potrzeb uczestników wydarzenia

Informacje o prelegentach

Agnieszka Pawłowska

Absolwentka Executive MBA Georgia University Atlanta oraz doktorantka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na Wydziale Gospodarki Międzynarodowej. Posiada 18 lat doświadczenia w Biznesie Międzynarodowym. Swoje doświadczenie zdobywała zarządzając Działami Eksportu w firmach produkcyjnych, z sukcesem wprowadzając i rozwijając produkty na rynkach zagranicznych, w tym na rynkach Chin, USA i RPA. Specjalizuje się w budowaniu strategii eksportowych dla firm, wprowadzaniu firm na rynki międzynarodowe, budowaniu wizerunku marki, sprzedaży eksportowej oraz w operacyjnym wsparciu eksportu. Pełni funkcję Prezesa Zarządu Global Strateg Consulting sp. z o.o., gdzie jako ekspert wspiera polskie firmy w internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz operacyjnych działaniach i outsourcingu sprzedażowym. Zajmuje się również aspektami kulturowymi w eksporcie i nawiązywaniu relacji handlowych, prawnymi oraz podatkowo-księgowymi wymogami wprowadzania produktów bądź usług na rynki. Dysponuje wieloma studiami przypadku prowadzenia działalności eksportowej na wielu rynkach zagranicznych. Ponadto, prowadzi działalność szkoleniową, podczas której stara się odpowiadać na pytania jakie towary i usługi warto eksportować do USA, Chin czy na rynek afrykański oraz jakie są najbardziej dochodowe i atrakcyjne branże dla lokalnych importerów w tych krajach. Posiada również spore doświadczenie w dziedzinie e-commerce, w zakresie omówienia zasad    i etapów tworzenia, wdrażania i implementacji najważniejszych kanałów e-commerce’owych wykorzystywanych w eksporcie na rynki zagraniczne.

Janetta Sałek

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing. Ukończyła studia podyplomowe Przygotowanie i Zarządzanie projektami UE prowadzone przez Stowarzyszenie Inicjatyw Menedżerskich Instytut Biznesu oraz Studium Prawa Europejskiego w Warszawie pod naukowym i dydaktycznym patronatem Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych w Łodzi. Absolwentka podyplomowego Studium Biznesu Międzynarodowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła również podyplomowe Studium z Zakresu Zarządzania w Organizacjach Pozarządowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Świadczy profesjonalne usługi doradztwa biznesowego dla przedsiębiorstw, właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Przez 17 lat pracowała jako doradca Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji w Poznaniu. Świadczy usługi konsultingowe z zakresu strategii rozwoju przedsiębiorstw, w tym na potrzeby pozyskiwania dofinansowań unijnych. Jest twórcą biznes planów dla przedsiębiorstw, analiz marketingowych, analiz rynkowych, raportów finansowych, rozliczeń projektów unijnych od strony finansowej i merytorycznej. Jest ekspertem z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne tj. pozyskiwania zagranicznych kontrahentów dla klientów krajowych, tworzenia strategii rozwoju przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, tworzenia strategii finansowania działań na rynkach zagranicznych, tworzenia planów rozwoju eksportu m.in. na rynek chiński, amerykański i południowoafrykański. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych. Od 2018 r., jako członek Zarządu, jest odpowiedzialna za działania eksportowe Spółki EVER na rynkach zagranicznych, tworzenie strategii wchodzenia na rynki zagraniczne i prowadzone tam działania marketingowo-sprzedażowe. Od wielu lat prowadzi szkolenia, konferencje, warsztaty.

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online, dostępny na dedykowanej stronie internetowej danego szkolenia. Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.

Organizator

Szkolenie online realizowane jest przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego Sp. z o. o., w partnerstwie ze stowarzyszeniem Metropolia Bydgoszcz, w ramach projektu pn. „Wsparcie internacjonalizacji MŚP oraz promocji gospodarczej regionu na obszarze funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, nr projektu RPKP.01.05.02-04-0001/18.

Eksport na świecie – Chiny, Indie, Azja Południowo-Wschodnia

16.10 loga

Eksport na świecie - Chiny, Indie i Azja Południowo-Wschodnia

Dla kogo?

Szkolenie ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności podmiotom z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z obszaru funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz.

Cele szkolenia

  • zapoznanie się z aspektem kulturowym eksportowania do Chin, Indii i Azji Południowo-Wschodniej, w tym także charakterystyka kontaktów biznesowych na rynku amerykańskim,
  • zapoznanie się uczestników z metodami i sposobami nawiązywania współpracy z importerami na rynku Chin, Indii i Azji Południowo-Wschodniej,
  • przedstawienie studium przypadku prowadzenia działalności eksportowej na rynku Chin, Indii i Azji Południowo-Wschodniej,
  • poznanie prawnych i podatkowo-księgowych wymogów wprowadzenia produktów/usług do Chin, Indii i Azji Południowo-Wschodniej,
  • omówienie najbardziej atrakcyjnych dla eksporterów branż na rynku Chin, Indii i Azji Południowo-Wschodniej.

Agenda

9:00–9:15 – prezentacja wprowadzająca BARR

9:15–10:15 – I Blok tematyczny – nawiązywanie relacji z kontrahentami z Chin, Indii i Azji Południowo-Wschodniej

  1. Omówienie kultury biznesu w Azji i zasad jakimi charakteryzuje się kontakt biznesowy na tym rynku.
  2. Omówienie zasad i sposobów komunikacji z klientami z Azji w tym cold calling, telemarketing, social selling oraz komunikacja personalna przez LinkedIN.
  3. Przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.

10:15-11:15 – II Blok tematyczny – badanie rynku

  1. Przed rozpoczęciem aktywnego poszukiwania klientów na rynku lub od razu wprowadzeniem produktu, kluczowym jest by dobrze zbadać rynek i obecną na nim konkurencję. Przedstawione zostaną najważniejsze elementy, które należy poznać by nie popełnić kosztownych błędów, np. kanały promocji i dystrybucji.
  2. Omówienie case study (studium przypadku) wejścia na rynek azjatycki.

11:15-11:30 – przerwa

11:30-12:30 – III Blok tematyczny – zagadnienia prawne i podatkowo-księgowe

  1. Omówienie formalności celnych, wysokości cła od danych towarów oraz wymaganych dokumentów eksportowych.
  2. Przedstawienie informacji dotyczących transportu towarów na teren Chin, Indii i Azji Południowo-Wschodniej.
  3. Wskazanie i omówienie branż z największym potencjałem na rynku azjatyckim, w tym także branż gdzie import do Azji jest znaczny.
  4. Elementy stanowiące przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.

12:30 – sesja pytań i odpowiedzi wg potrzeb uczestników wydarzenia

Informacje o prelegencie

SERGIUSZ KUCZYŃSKI

Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie handlu zagranicznego i logistyki międzynarodowej. Ukończył Wydział Politologii UMCS w Lublinie ze specjalizacją Stosunki Międzynarodowe a także studia podyplomowe z Handlu Zagranicznego w Lubelskiej Szkole Biznesu.

W Zakładzie Stosunków Międzynarodowych Wydziału Politologii UMCS w Lublinie napisał i z wyróżnieniem obronił rozprawę doktorską pod tytułem „Polska dyplomacja gospodarcza na początku XXI wieku”.

Pracował w dziale eksportu Firmy Cukierniczej „Solidarność”, „Intrall Polska”, „Cormay”. Odbywał praktyki zawodowe w dziale zarządzania jakością firmy „Nordgetreide” GmbH w Lubece w Niemczech. Posiada certyfikat Quality Management Officer wydany przez RW TÜV, Essen. Prowadził własną agencję handlu zagranicznego. Pełnił funkcję Prezesa Zarządu spółki „Europejska Grupa Wermikulitowa”.

Wieloletni wykładowca Wydziału Ekonomicznego UMCS w Lublinie na kierunku Logistyka. Prowadzi zajęcia z logistyki międzynarodowej i handlu zagranicznego. Opiekun studiów                   i wykładowca na studiach podyplomowych „Menedżer Logistyki” w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Posiada certyfikat European Senior Logistician (ESLog) Europejskiego Stowarzyszenia Logistyków, ELA. Członek Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML). Współpracował z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP S.A.) w charakterze eksperta ds. internacjonalizacji MŚP.

Podczas licznych szkoleń uczy przedsiębiorców jak zaistnieć i rozwinąć skrzydła na rynku azjatyckim oraz przygotować się do eksportu na rynki Azji.

Ponadto, szkoli również w zakresie efektywnego prowadzenia działalności gospodarczej na rynku azjatyckim, a także nawiązywania współpracy handlowej na tym rynku.

Prowadzi zajęcia przygotowujące do certyfikacji zawodowej logistyków na poziomie EJLog (European Junior Logistician, ELA), Logistyk/spedytor w systemie VCC.

Pracował jako nauczyciel przedmiotów zawodowych na specjalnościach technik-logistyk i technik-spedytor.

Aktualnie zaangażowany w realizację projektów szkoleniowo-doradczych dotyczących logistyki, handlu zagranicznego i lean management.

Prowadził szkolenia i warsztaty dla pracowników działów logistyki, zakupów, sprzedaży takich firm jak Philip Morris International, JUKI Central Europe, VALEO, Korona Candles S.A., Johnson Controls i wielu innych.

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online, dostępny na dedykowanej stronie internetowej danego szkolenia. Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.

Organizator

Szkolenie online realizowane jest przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego Sp. z o. o., w partnerstwie ze stowarzyszeniem Metropolia Bydgoszcz, w ramach projektu pn. „Wsparcie internacjonalizacji MŚP oraz promocji gospodarczej regionu na obszarze funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, nr projektu RPKP.01.05.02-04-0001/18.

Eksport na świecie – USA

16.10 loga

Eksport na świecie - USA

Dla kogo?

Szkolenie ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności podmiotom z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z obszaru funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz.

Cele szkolenia

  • zapoznanie się z aspektem kulturowym eksportowania do USA, w tym także charakterystyka kontaktów biznesowych na rynku amerykańskim,
  • zapoznanie się uczestników z metodami i sposobami nawiązywania współpracy z importerami na rynku amerykańskim,
  • przedstawienie studium przypadku prowadzenia działalności eksportowej na rynku amerykańskim,
  • poznanie prawnych i podatkowo-księgowych wymogów wprowadzenia produktów/usług do Stanów Zjednoczonych,
  • omówienie najbardziej atrakcyjnych dla eksporterów branż na rynku amerykańskim.

Agenda

9:00–9:15 – prezentacja wprowadzająca BARR

9:15–10:15 – I Blok tematyczny – nawiązywanie relacji z amerykańskimi kontrahentami

  1. Omówienie kultury biznesu w Stanach Zjednoczonych i zasad jakimi charakteryzuje się kontakt biznesowy na tym rynku.
  2. Omówienie zasad i sposobów komunikacji z klientami z USA, w tym cold calling, telemarketing, social selling oraz komunikacja personalna przez LinkedIN.
  3. Przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.

10:15-11:15 – II Blok tematyczny – badanie rynku

  1. Przed rozpoczęciem aktywnego poszukiwania klientów na rynku lub od razu wprowadzeniem produktu, kluczowym jest by dobrze zbadać rynek i obecną na nim konkurencję. Przedstawione zostaną najważniejsze elementy, które należy poznać by nie popełnić kosztownych błędów, np. kanały promocji i dystrybucji.
  2. Omówienie case study (studium przypadku) wejścia na rynek amerykański przez firmy Tesco, Red Bull i Hyundai.

11:15-11:30 – przerwa

11:30-12:30 – III Blok tematyczny – zagadnienia prawne i podatkowo-księgowe

  1. Omówienie formalności celnych, wysokości cła od danych towarów oraz wymaganych dokumentów eksportowych.
  2. Przedstawienie informacji dotyczących transportu towarów na teren Stanów Zjednoczonych.
  3. Wskazanie i omówienie branż z największym potencjałem na rynku amerykańskim, w tym także branż gdzie import do USA jest znaczny.
  4. Elementy stanowiące przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.

12:30 – sesja pytań i odpowiedzi wg potrzeb uczestników wydarzenia

Informacje o prelegentach

Agnieszka Pawłowska

Absolwentka Executive MBA Georgia University Atlanta oraz doktorantka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na Wydziale Gospodarki Międzynarodowej. Posiada 18 lat doświadczenia w Biznesie Międzynarodowym. Swoje doświadczenie zdobywała zarządzając Działami Eksportu w firmach produkcyjnych, z sukcesem wprowadzając i rozwijając produkty na rynkach zagranicznych, w tym na rynkach Chin, USA i RPA. Specjalizuje się w budowaniu strategii eksportowych dla firm, wprowadzaniu firm na rynki międzynarodowe, budowaniu wizerunku marki, sprzedaży eksportowej oraz w operacyjnym wsparciu eksportu. Pełni funkcję Prezesa Zarządu Global Strateg Consulting sp. z o.o., gdzie jako ekspert wspiera polskie firmy w internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz operacyjnych działaniach i outsourcingu sprzedażowym. Zajmuje się również aspektami kulturowymi w eksporcie i nawiązywaniu relacji handlowych, prawnymi oraz podatkowo-księgowymi wymogami wprowadzania produktów bądź usług na rynki. Dysponuje wieloma studiami przypadku prowadzenia działalności eksportowej na wielu rynkach zagranicznych. Ponadto, prowadzi działalność szkoleniową, podczas której stara się odpowiadać na pytania jakie towary i usługi warto eksportować do USA, Chin czy na rynek afrykański oraz jakie są najbardziej dochodowe i atrakcyjne branże dla lokalnych importerów w tych krajach. Posiada również spore doświadczenie w dziedzinie e-commerce, w zakresie omówienia zasad i etapów tworzenia, wdrażania i implementacji najważniejszych kanałów e-commerce’owych wykorzystywanych w eksporcie na rynki zagraniczne.

Janetta Sałek

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing. Ukończyła studia podyplomowe Przygotowanie i Zarządzanie projektami UE prowadzone przez Stowarzyszenie Inicjatyw Menedżerskich Instytut Biznesu oraz Studium Prawa Europejskiego w Warszawie pod naukowym i dydaktycznym patronatem Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych w Łodzi. Absolwentka podyplomowego Studium Biznesu Międzynarodowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła również podyplomowe Studium z Zakresu Zarządzania w Organizacjach Pozarządowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Świadczy profesjonalne usługi doradztwa biznesowego dla przedsiębiorstw, właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Przez 17 lat pracowała jako doradca Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji w Poznaniu. Świadczy usługi konsultingowe z zakresu strategii rozwoju przedsiębiorstw, w tym na potrzeby pozyskiwania dofinansowań unijnych. Jest twórcą biznes planów dla przedsiębiorstw, analiz marketingowych, analiz rynkowych, raportów finansowych, rozliczeń projektów unijnych od strony finansowej i merytorycznej. Jest ekspertem z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne tj. pozyskiwania zagranicznych kontrahentów dla klientów krajowych, tworzenia strategii rozwoju przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, tworzenia strategii finansowania działań na rynkach zagranicznych, tworzenia planów rozwoju eksportu m.in. na rynek chiński, amerykański i południowoafrykański. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych. Od 2018 r., jako członek Zarządu, jest odpowiedzialna za działania eksportowe Spółki EVER na rynkach zagranicznych, tworzenie strategii wchodzenia na rynki zagraniczne i prowadzone tam działania marketingowo-sprzedażowe. Od wielu lat prowadzi szkolenia, konferencje, warsztaty.

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online, dostępny na dedykowanej stronie internetowej danego szkolenia. Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.

Organizator

Szkolenie online realizowane jest przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego Sp. z o. o., w partnerstwie ze stowarzyszeniem Metropolia Bydgoszcz, w ramach projektu pn. „Wsparcie internacjonalizacji MŚP oraz promocji gospodarczej regionu na obszarze funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, nr projektu RPKP.01.05.02-04-0001/18.

Eksport na świecie – Rosja

16.10 loga

Eksport na świecie - Rosja

Dla kogo?

Szkolenie ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności podmiotom z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z obszaru funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz.

Cele szkolenia

  • zapoznanie się z aspektem kulturowym eksportowania do Rosji, w tym także charakterystyka kontaktów biznesowych na rynku rosyjskim,
  • zapoznanie się uczestników z metodami i sposobami nawiązywania współpracy z importerami na rynku rosyjskim,
  • przedstawienie studium przypadku prowadzenia działalności eksportowej na rynku rosyjskim,
  • poznanie prawnych i podatkowo-księgowych wymogów wprowadzenia produktów/usług na rynek rosyjski,
  • omówienie najbardziej atrakcyjnych dla eksporterów branż na rynku rosyjskim.

Agenda

9:00–9:15 – prezentacja wprowadzająca BARR

9:15–10:15 – I Blok tematyczny – nawiązywanie relacji z rosyjskimi kontrahentami

  1. Omówienie kultury biznesu w Rosji i zasad jakimi charakteryzuje się kontakt biznesowy na tym rynku.
  2. Omówienie zasad i sposobów komunikacji z klientami z Rosji, w tym cold calling, telemarketing, social selling oraz komunikacja personalna przez LinkedIN.
  3. Przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy   o charakterze targowo-wystawienniczym.

10:15-11:15 – II Blok tematyczny – badanie rynku

  1. Przed rozpoczęciem aktywnego poszukiwania klientów na rynku lub od razu wprowadzeniem produktu, kluczowym jest by dobrze zbadać rynek i obecną na nim konkurencję. Przedstawione zostaną najważniejsze elementy, które należy poznać by nie popełnić kosztownych błędów, np. kanały promocji i dystrybucji.
  2. Omówienie case study (studium przypadku) wejścia na rynek rosyjski przez firmę zagraniczną.

11:15-11:30 – przerwa

11:30-12:30 – III Blok tematyczny – wymogi prawne i podatkowo-księgowe

  1. Omówienie formalności celnych, wysokości cła od danych towarów oraz wymaganych dokumentów eksportowych.
  2. Przedstawienie informacji dotyczących transportu towarów na terenie Rosji.
  3. Wskazanie i omówienie branż z największym potencjałem na rynku rosyjskim, w tym także branż gdzie import do Rosji jest znaczny.
  4. Elementy stanowiące przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.

12:30 – sesja pytań i odpowiedzi wg potrzeb uczestników wydarzenia

Informacje o prelegencie

Sebastian Sadowski-Romanov

Przedsiębiorca i handlowiec z wieloletnim doświadczeniem. Jego kariera rozpoczęła się w 1995 roku od jednoosobowej działalności Import-Export Sebastian Sadowski. Zajmował się wówczas importem obuwia z Włoch i elektroniki z Niemiec, sprzedając towar w Polsce, Rosji i na Białorusi.

W 2000 roku prowadził przedstawicielstwa dwóch firm z Taiwanu i Hong Kongu. Od 2002 do 2007 roku prowadził firmę handlową w Rosji. W 2004 rozpoczął import tkanin z Chin na potrzeby polskiego zakładu krawieckiego, a w 2005 roku otworzył wraz z chińskim partnerem zakład krawiecki w Chinach.

Od 2010 r., przekazując wieloletnie doświadczenie zdobyte w handlu międzynarodowym, wspiera polskie firmy w rozwoju działalności eksportowej, świadcząc im najwyższej jakości usługi szkoleniowe oraz z zakresu doradztwa biznesowego. Firma ITRO, której jest prezesem, buduje i wdraża strategie eksportowe zarówno dla średnich oraz mniejszych firm. Priorytetem przedsiębiorstwa są kraje wschodnie: Rosja, Ukraina, Białoruś, Kazachstan. Pan Sebastian Sadowski-Romanov wspiera polskie firmy w wejściu na rynki zagraniczne poprzez efektywne wskazywanie i dobór partnerów biznesowych i handlowych, pośredniczenie w procesie negocjacyjnym także w ramach programu „Paszport do eksportu”.

Jak przebiegać będzie rejestracja na szkolenie?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online, dostępny na dedykowanej stronie internetowej danego szkolenia. Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.

Organizator

Szkolenie online realizowane jest przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego Sp. z o. o., w partnerstwie ze stowarzyszeniem Metropolia Bydgoszcz, w ramach projektu pn. „Wsparcie internacjonalizacji MŚP oraz promocji gospodarczej regionu na obszarze funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, nr projektu RPKP.01.05.02-04-0001/18.

Translate »