Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego oraz Polska Fundacja Przedsiębiorczości zapraszają Państwa na bezpłatne szkolenie pt. „Start do zmian podatkowych na rok 2019” (I termin) które odbędzie się dnia 04.02.2019 r., w godz. 9.00 – 16.00 w budynku Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, przy ul. Unii Lubelskiej 4C, w sali 105.
Celem szkolenia jest przedstawienie zatwierdzonych zmian w przepisach podatkowych które wejdą w życie w 2019, w szczególności w zakresie rozliczania kosztów związanych z wykorzystaniem w działalności gospodarczej samochodów osobowych, nową stawką CIT, dodatkowo omówione zostaną przepisy związane z split payment, które weszły w życie 1.07.2018.
Szkolenie kierowane jest do osób, które prowadzą działalność gospodarczą i chcą zdobyć lub uzupełnić wiedzę, obecnych lub przyszłych pracowników działów księgowości, absolwentów wyższych uczelni chcących wzbogacić siebie i swoje CV o nowe kwalifikacje oraz wszystkich, którzy zdają sobie sprawę z wartości wiedzy.
Podczas szkolenia uczestnicy uzyskają między innymi wiedzę w zakresie wariantów rozliczenia wydatków związanych z wykorzystaniem samochodów osobowych oraz na temat wpływu metody split payment na funkcjonowanie podmiotów gospodarczych, omówiona zostanie problematyka zmian w procedurach informacyjnych. Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu na podstawie prezentacji multimedialnej z rozbudowanym studium przypadków.
Szkolenie poprowadzi pani Beata Kuśmierek – doświadczony doradca gospodarczy, trener z obszarów podatkowych, certyfikowany księgowy, przedsiębiorca – właścicielka firmy TAX DEAL certyfikowanej jednostki szkoleniowej SUS 2.0, wykładowczyni Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości posiadająca Europejski Certyfikat Kompetencji Biznesowych.
W razie pytań, prosimy o kontakt z panem Maciejem Góreckim, tel.: 885 550 233,
e-mail: maciej.gorecki@barr.pl.
Plan szkolenia:
9.00 – 9.15: Powitanie uczestników i wprowadzenie
9.15 – 10.30, ROZLICZENIE KOSZTÓW UŻYWANIA SAMOCHODÓW
- Nowe limity związane z rozliczenie kosztów związanych z nabyciem samochodów osobowych.
- Leasing, najem w kosztach firmy – zachowanie praw nabytych.
- Wydzielenie kosztów eksploatacyjnych w umowach najmu długoterminowego.
- Warianty procentowe rozliczania kosztów eksploatacyjnych.
- Warunki pełnego zaliczenia do kosztów wydatków związanych z eksploatacją.
- Obliczenie dochodu przy sprzedaży samochodu.
10.30 – 10.45 Przerwa
10.45 – 12.15
POZOSTAŁE ZMIANY
- Nowa stawka w podatku CIT i zasady jej stosowania.
- Limit składek na rzecz organizacji przedsiębiorców i pracodawców.
- Solidarnościowy fundusz wsparcia osób niepełnosprawnych.
- Zmiany w zakresie ulgi na złe długi.
- Nowy termin i sposób informowania o wyborze formy opodatkowania oraz sposobie opłacania podatku.
- Zasady rozliczania strat z lat ubiegłych.
- Opodatkowanie budynków komercyjnych.
- Pracownicze plany kapitałowe – terminarz.
- Podatek Exit tax.
- Nowa stawka PCC od pożyczek.
KOLEJNE WYBRANE ZMIANY WG. DZIENNIKÓW USTAW NA DZIEŃ 27.12.2018
12.15 – 12.30 Przerwa
12.30 – 14.00, METODA PODZIELONEJ PŁATNOŚCI – SPLIT PAYMENT
- Istota i cel wprowadzenia podzielonej płatności.
- Wpływ nowej regulacji na płynność finansową przedsiębiorcy.
- Rachunek VAT – wydzielony rachunek bankowy do obsługi split payment.
- Zasady funkcjonowania rachunku VAT i wykorzystania zgromadzonych na nim środków pieniężnych.
- Procedura „uwolnienia środków” środków z rachunku VAT.
- Realizacja dyspozycji bankowych przy użyciu tzw. komunikatu przelewu.
- Zasady księgowania dyspozycji bankowych na podstawie przykładów.
- Czy podzielona płatność jest rzeczywiście dobrowolna i kto decyduje o jej zastosowaniu?
14.15– 15.45, DYSKUSJA
Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego zastrzega sobie prawo do odmowy uczestnictwa w kolejnych szkoleniach osobom, które nie wzięły udziału w szkoleniach, na które dokonały zgłoszenia i nie odwołały swojego uczestnictwa (przynajmniej na dzień przed szkoleniem do godz. 12.00).
Zachęcamy do rejestracji poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego.